February 2, 2003
July 20, 2004
denstore wrote: [quote=harman]Hum ok.
Men hur kommer sig att mitt -Elixir 512mb PC3200 CL3- & mitt -twinmos 512mb PC3200 CL2.5- inte fungerar ihopp?Tack för svaren!.
/Harman
Jo, de funkar antagligen, men kommer att köras i CL3.
Nope 🙁
Har testat, Datorn startar bara om sig innan man kommer in i windows...
Edit: Den startar inte om sig utan skärmen blir bara svart & inget händer.
December 15, 2003
Okej, och jag antar att du har testat med båda stickorna i olika minnesplatser etc? För annars om båda funkar för sig så skulle jag rekommendera dig att sälja den ena och köpa en lika dan som den du behåller. (samma fabrikat och typ är att föredra)
timingsen: om du inte har pillat på det i bios så står det på "by spd" vilket typ menas att det ställs in automatiskt (det finns en liten krets på minnesstickan som "talar om" det för moderkortet) Och då körs minnena på det slöaste.
July 20, 2004
HerrPutte wrote: Okej, och jag antar att du har testat med båda stickorna i olika minnesplatser etc? För annars om båda funkar för sig så skulle jag rekommendera dig att sälja den ena och köpa en lika dan som den du behåller. (samma fabrikat och typ är att föredra)
Jo jag har testat i alla olika platser, dock utan resultat.
Jo jag tänker nog sälja en sticka så småningom, men vill ändå veta då jag inte har tid att ordna med det nu.
Förresten jag har kanske glömt en viktig detalj
Twinmosen är en 512'a
& Elixiren en 256'a
Har det någon betydande roll?
Edit: såg att jag råkade skriva att båda var 512stickor innan
Elixiren är en 256'a
&
twinmos en 512'a
July 20, 2004
HerrPutte wrote:
timingsen: om du inte har pillat på det i bios så står det på "by spd" vilket typ menas att det ställs in automatiskt (det finns en liten krets på minnesstickan som "talar om" det för moderkortet) Och då körs minnena på det slöaste.
Har inte gjort några ändringar i bios vad det gäller minnen alls.
July 20, 2004
m00 wrote: Antagligen bara dåligt konfigurerat, de lär funka fint ihop bara du ställer in rätt värden i bios. Kanske lite svårt om du inte har koll på de grejerna alls, men om du vill kan jag guida dig via tele eller nått, PM isf.
Ok, ska kolla lite själv när jag kommer hem.
Men jag kan ju höra av mig till dig om jag behöver hjälp! 🙂
March 11, 2003
harman wrote: [quote=HerrPutte] timingsen: om du inte har pillat på det i bios så står det på "by spd" vilket typ menas att det ställs in automatiskt (det finns en liten krets på minnesstickan som "talar om" det för moderkortet) Och då körs minnena på det slöaste.
Har inte gjort några ändringar i bios vad det gäller minnen alls.
Ställ upp timingsen på 3-4-4-8.
July 20, 2004
denstore wrote:
Ställ upp timingsen på 3-4-4-8.
Ska jag göra det under
"Advance Chipset Features" i bios?
De alternativen som finns där är:
- *CAS Latency [By SPD]
(kan välja mellan
-2T
-2.5T
-3T)*Timing Setting Mode [Normal] (Kan välja mellan