January 2, 2002
Hejsan!
Funderar på att köpa en digital kamer och jag har tre att välja på.
Konica Minolta Dimage Z10.
Konica Minolta Dimage Z1.
Konica Minolta Dimage Z3.
Det är dom tre jag kollat ut. Har ni några andra förslag?
Prov bilder ifrån Steves Digicams. Jag förminskade dom till 1280*960.
Konica Minolta Dimage Z10.
Konica Minolta Dimage Z1.
Konica Minolta Dimage Z3.
Konica Minolta Dimage A2. (inte aktuell att köpa)
January 2, 2002
Spinnjonte wrote: Alla de där ser bra ut, men alla är ju stora och klumpiga med, inte så kul att bära med sig hela tiden....
Jag skulle helt klart gå på en mindre modell. Vet ju dock inte vad du har för inställning till storleken.
Hehe, det har du rätt i. (så långt hade jag inte tänkt 🙂 ). Men jag gillar att den ser ut lite som en system kamera.
M3duz@ wrote: Nikon D70 - Mycket trevlig kamera och svinsnabb
Men det kanske inte var i samma prisklass ? 😉
Host, host.. Ja det var lite för mycket för min plånbok. 😉
osse80 wrote: om du inte bara kan tänka dej dessa så rekomenderar jag SKARPT den nya Dimage X60 för mellan 2300 och 3000kr... den har grymmt snabb uppstart, 5mpx, 3x optisk zoom, 2½" display osv osv...
Såg trevlig ut. Ska jag bara leta upp en review.
January 2, 2002
Hittat en till kandidat.
Och samma provbild som dom andra Här
Som det ser ut nu tänker jag köpa Z3´an. Om någon tycker att jag gör helt fel får gärna säga till.
August 14, 2001
Otroligt dålig erfarenhet av Minolta... Skulle satsa på Nikon eller Canon.
Far hade en Minolta för x antal år sen, där det var en ljusläcka in i kamerahuset (innan digitalkerornas tid) en av deras absolut finaste systemkameror, tror han skickade in provbilder och visade felet, och fick upplysningen om att det inte alls var kameran det var fel på. (då var det någon högtuppsatt innom företaget han hade kontakt med) så i alla fall jag aktar mig noga från Minolta nu för tiden, dessuom har d ju gått ihop med Konica, som är, om jag minns rätt, ett budget/skräp-företag, eller var iaf när de var fristående.
2 Guest(s)