February 12, 2002
http://www.netonnet.se/index.a.....?iid=92107 är den jag funderar på. Finns ett par till där med liknande prestanda (Är då inte mycket annat som skilljer nämvärt vad jag kan se och har redan ett ljudsystem) men de har 3ms resptid medans den jag länkar till har 8ms.
Dock så skilljer väl si så där en 10k i pris också så det går det hela lite svårare. 😉 (Frågan är inte om jag bör köpa den för 10k mer idag utan frågan blir om det är värt att vänta på att 3ms tv'arna är nere på samma pris?) Men kändes som det var ett jäkligt bra pris på tv'n jag länkar till. (?)
Innom en snar framtid kommer ett PS3 att inhandlas (är ju som menigslöst att spela sånna spel på en tjocktv då grafiken liks då är lika ful som förra genen, ;))
Min följdfråga är då om jag kommer att störa mig jätte hårt på dessa 5ms som det är imellan så jag kommer att ångra mig om ett halvår/år då den där andra tv'n är nere i ett rimligt pris. (Jag sitter ca 2,5-3 meter från tv,n)
Annars ser jag mest film på tv'n. Kommer jag att märka stor skillnad där? (Antar att det är i spel det lär synas mes, men som sagt hur mycket?)
June 27, 2002
Plasma har bara bra bild i mörka rum. Alla nya Plasmor har fortfarande tillfälliga inbränningar och det är ju väldigt störande, sen drar de mer el, blir varmare, och har sämre HDTV och dator bild.
Jämför du förra generationen LCD mot Plasma så visst har du bättre bild generellt men också mer problem, men dagens LCD och då speciellt denna Sharp är minst lika bra som en Plasma.
Plasma blir väldigt dyrt om man vill ha en TV som ger dig all prestanda från PS3 och man vill ju ha alla detaljer från de 1080p som ges via BlueRay och spel på den underbara maskinen. Men har man en sunkig 360 så kanske det duger med en Plasma.
March 31, 2005
Så du menar att dom mirakulöst fått rätt på svärtan i lcd tv aparaterna nu ?
sammt att jag har både ps3 & x360 & sitter inte & lipar för att jag inte kan köra 1080p ..
sen vet du om att man kan köra 1080p med en sunkig x360 med ja ?
& att plasma har samma hdtv upplösning.
Kan bara anta att du sitter kvar med en gammal tjock-tv & har blivit lide impad när du varit på onoff & hört säljarens snack om att "nya" generationens lcd är minst lika bra.
Nya generationen lcd är inte här än !!
EDIT sen att det blir dyrt kanske med en ordentlig 1080p plasma visst men vill man ha det bästa så kostar det så är det bara med allt eller hur ?
men visst vill man göra avkall på bilden KRAFTIGT så kan man ju köpa en lcd 🙂
June 27, 2002
x850xt wrote: Så du menar att dom mirakulöst fått rätt på svärtan i lcd tv aparaterna nu ?
sammt att jag har både ps3 & x360 & sitter inte & lipar för att jag inte kan köra 1080p ..sen vet du om att man kan köra 1080p med en sunkig x360 med ja ?
& att plasma har samma hdtv upplösning.
Kan bara anta att du sitter kvar med en gammal tjock-tv & har blivit lide impad när du varit på onoff & hört säljarens snack om att "nya" generationens lcd är minst lika bra.Nya generationen lcd är inte här än !!
EDIT sen att det blir dyrt kanske med en ordentlig 1080p plasma visst men vill man ha det bästa så kostar det så är det bara med allt eller hur ?
men visst vill man göra avkall på bilden KRAFTIGT så kan man ju köpa en lcd 🙂
Det är väl snarare du som haft en sunkig tjock tv innan du gick över till Plasma lägret, och du hatar när bilden är skarp te.x. Hur kommer det sig att i test efter test mellan nya LCD maskiner och Plasma så vinner LCD pågrund av att de är de bästa allround maskinerna. Visst Plasma är bäst i ett mörkt rum på film det är inget snack om saken men i andra avseenden så är den inte bäst. Jag kan förstå att du är ledsen att se den gråa bilden på din plasma när det är ljust ute och du inte kan få mörkt i rummet. Jag har stått och jämfört Sharps LCD mot Panasonics nya med Blueray film på båda i ett lika ljust rum som vi har hemma på dagarna, dumt vore ju annars när man ska slänga ut 16000kr på en tv. Sharps tv vann utan snack i ljus miljö, sen eftersom jag känner de som arbetar i butiken så släckte de ner en snabbis så jag fick se skillnaden och visst Plasman var lite bättre i mörker men inte värt den dassiga bilden den visade i ljus miljö. Jag är ingen fanboy eller vad ni kallar det utan jag jämför de tekniker som krockar på det jag vill ha sen köper jag det, därför jag väljer PS3 framför 360 och därför jag väljer LCD framför Plasma. Och på samma sätt när jag valde att sälja min speldator och köpte en bärbar till surf och annat + mediacenter såklart och köper en PS3 till spel och surf samt mediacenter.
Så kom inte och säg att jag e nollad på området, jag är väldigt undersökande när jag ska köpa nåt, jag gillar inte att kasta pengar på sånt jag inte blir nöjd med.
February 12, 2002
Jag däremot är inte så insatt just på den här tvbiten. Varav jag undersöker det eftersom jag inte heller är något stort fan av att göra dåliga köp.
Däremot Redfaction, Tv'n jag länka till kostar ju typ samma. Den har 2ms längre respoinstid men den har ju bättre både ljusstyrka och kontrastförhållande än den du länkar till. Är inte kontras mer viktigt än responstiden när det är så låg skillnad på responstiden?
Menar på kontrasten skilde det ju från 1500:1 till 5000:1 som den jag länkade hade. Är inte det mer värt?
Är jag ute och cyklar på mina begrepp så blir jag gjärna tillrättavisad så jag förstår vad det handlar om. 🙂
June 27, 2002
Sök tester på Sharpen så märker du att den vinner alla, den vinner även över många Plasma, man ska inte gå på vad som står i specen utan vilken bild den ger och det får man bara reda på genom att se den live, det har jag gjort och den kickar även Sonys dyrare apparater.
February 12, 2002
Har så få Möjligheter här att springa runt och kolla på tv'ar. 🙁 Får se vad ajg kan rota fram näta vecka när jag har semester.
http://www.minhembio.com/forum.....pic=156028
Där verkar de vara väldigt imponerade av philipsen jag länkade till iaf oh de där snubbarna impar man inte lätt på. 🙂
Edit: Hittade den här nu i samma prisklass. Den här verkar ju helt klart också som ett alternativ!(?) http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?e=121287
March 31, 2005
Redfaction Google "plasma vs lcd" & läs på .. NUFF SAID
& jag har inte spec "dassig" bild på min när det är ljust ute, spelar jag ett spel som är MYCKET mörkt får man rulla ner, men där hade jag samma problem med min crt ! precis samma grejer då plasman bygger på crt tekniken !
June 27, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Har så få Möjligheter här att springa runt och kolla på tv'ar. 🙁 Får se vad ajg kan rota fram näta vecka när jag har semester.
http://www.minhembio.com/forum.....pic=156028
Där verkar de vara väldigt imponerade av philipsen jag länkade till iaf oh de där snubbarna impar man inte lätt på. 🙂Edit: Hittade den här nu i samma prisklass. Den här verkar ju helt klart också som ett alternativ!(?) http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?e=121287
Angående Sony så ska du ha klart för dig att det vita blir rosa på den..:)
Sen till Plasma lover, CRT tekniken suddar ut bilden därför bilddefekter inte syns, och jag har hört att det ska vara samma fenomen på Plasma och därav den till synes bättre bilden på analoga källor, men med en bra digital källa så har de ingen chans längre.
March 15, 2004
Redfaction wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Har så få Möjligheter här att springa runt och kolla på tv'ar. 🙁 Får se vad ajg kan rota fram näta vecka när jag har semester.
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=156028
Där verkar de vara väldigt imponerade av philipsen jag länkade till iaf oh de där snubbarna impar man inte lätt på. 🙂Edit: Hittade den här nu i samma prisklass. Den här verkar ju helt klart också som ett alternativ!(?) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=121287
Sen till Plasma lover, CRT tekniken suddar ut bilden därför bilddefekter inte syns, och jag har hört att det ska vara samma fenomen på Plasma och därav den till synes bättre bilden på analoga källor, men med en bra digital källa så har de ingen chans längre.
Jag har hört att plasma är exaktare eftersom att dom har fasta punkter, till skillnad från lcd som har flytande kristaller.
På jobbet (där jag är nu) så visar vi en bluray film på en 50" plasma. upplösning på den är 1366x768. Filmen vi visar kör vi i 1080p. Vilket blir jääkligt skarp bild. Kör vi den i 720p så blir det en mycket suddigare bild.
Fråga: Filmen vi visar i 1080p hackar lite hela tiden. (den flyter inte med)
Spelas upp via en PS3a. Den borde väl palla?
January 13, 2003
maedhros wrote: [quote=Redfaction][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Har så få Möjligheter här att springa runt och kolla på tv'ar. 🙁 Får se vad ajg kan rota fram näta vecka när jag har semester.
Där verkar de vara väldigt imponerade av philipsen jag länkade till iaf oh de där snubbarna impar man inte lätt på. 🙂Edit: Hittade den här nu i samma prisklass. Den här verkar ju helt klart också som ett alternativ!(?) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=121287
Jag har hört att plasma är exaktare eftersom att dom har fasta punkter, till skillnad från lcd som har flytande kristaller.
På jobbet (där jag är nu) så visar vi en bluray film på en 50" plasma. upplösning på den är 1366x768. Filmen vi visar kör vi i 1080p. Vilket blir jääkligt skarp bild. Kör vi den i 720p så blir det en mycket suddigare bild.
Plasman måste ha upplösning 1920*1080 för att kunna visa 1080p, med 1366*768 kan du bara se 720p och 1080i.
March 15, 2004
beta wrote: [quote=maedhros][quote=Redfaction][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Har så få Möjligheter här att springa runt och kolla på tv'ar. 🙁 Får se vad ajg kan rota fram näta vecka när jag har semester.
Plasman måste ha upplösning 1920*1080 för att kunna visa 1080p, med 1366*768 kan du bara se 720p och 1080i.
Den har 1080p input. Fast det spelar väl roll om den inte kan hantera signalen på rätt sätt. Hur som helst så ser det ju mycket bättre ut. Ska testa 1080i senare och se hur det ser ut.
September 12, 2001
maedhros wrote: [quote=Redfaction][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Har så få Möjligheter här att springa runt och kolla på tv'ar. 🙁 Får se vad ajg kan rota fram näta vecka när jag har semester.
En undran, har du kört in senaste uppdateringen för PS3?
Om inte så gör det så ska det bli lite bättre...
February 12, 2002
Redfaction wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Har så få Möjligheter här att springa runt och kolla på tv'ar. 🙁 Får se vad ajg kan rota fram näta vecka när jag har semester.
Vilket citaträsk det blev, tur jag inte fortsatte det. 😀
Du verkar verkligen vilja att jag skall köpa enb sharp. Är det för att den är bäst av de här 3 aparaterna jag tagit upp eller för att du vill dra ner mig med dig om du råkar köpa fel? 😉
Ang vitfärgen så har jag hört precis tvärt om. Att den har väldigt rena svart och vitfärger som inte alls flyter ut (sony,n) och på 95% av recenssionerna så står det samma sak förutom då att rödfärger en en gnutta konstlad ut.
Men jag vill lita på dig. 🙂 Skulle bara ha lyckats få gämföra dessa med mina egna ögon, undrar vart jag skall hitta dem alla. Hmm.
Men asså, sharp? Kan de verkligen göra tvaparater?
Sen till er övriga, nu lägger vi ner diskutionen om plasma eller lcd är bättre då jag redan har bestämt mig för att köpa ern lcd då jag menar att man får mer för pengarna och en bättre allaroundmaskin då. 🙂 (Ni får gjärna starta en ny tråd om detta ämnet men här diskuterar vi bara vilken av dessa tvar eller i denna prisklass som jag bör kika på :))
(Orkar inte leta stavfel och det lär finnas massor för de här tangentbodet på jobbet suger)
April 29, 2003
Angående sharp..
Jag har själv en Sharp 42" Xd1E och..
Jag är GRYMT nöjd!..
1080p via 360:n och 1080p via datorn, köpte även en Xbox 360 HD-dvdspelare härom dagen och bilden är helt sjukt snygg..
Jag köpte den i november för 23000:- och nu kostar den... 14-15?..
46" kostar väl 18-19? om jag kommer ihåg rätt.
valet stod mellan Samsung LCD och Sharp LCD och efter att ha läst testerna (då i november) så blev det en Sharp eftersom dom vann på dom flesta punkterna.
1 Guest(s)