Funderar på ny TV.|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Funderar på ny TV.
Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
sp_UserOfflineSmall Offline
1151080
August 10, 2007 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har sett Sonys maskin på Audio Video här i Gävle och rena vita färger har de då inte, en av delägarna sa också att det är deras signum att de drar lite åt rosa i det vita pågrund av att de ökat den röda nyansen för att kompensera för det vanliga felet med dåliga röda färger på lcd. Och jag var länge inne på LG men när jag fick se både den och Sharpen bredvid varann så såg jag att LG Y95 hade så dålig svärta.

Och om Sharp kan göra tv, de är ju en av den ledande tillverkarna av LCD paneler..:) Alltså en av de bästa på detta inte som ders överiga produkter som inte varit speciellt bra, iallafall inte de som sålts här i Norden. De är jävligt mycket större i Japan än här därav att deras övriga super tvs inte finns här än.

Glöm bara inte att välja EA modellen istället för den mycket sämre modellen med bara E på slutet.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1151091
August 10, 2007 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Du upplever aldrig att den lever om för mycket när man skruvar upp ljuset? Som flera hade nämt på prisjakt på E (inte EA) modellen. Vad exakt skiljer dem åt?

Står i (om det nu blir en tv just nu) valet och kvalet om sonyn elelr sharpen. Har nog till 98% lagt ner phillen.

Edit: Sharp har den ju inte ens på sin hemsida, de kan ju knappast vara stolta över den där moddelen. 😉

Edit2: Men de verkar fasiken ha rätt Redfirre! verkar inte vara ett helt fel köp. 🙂 Men de är svårt sånt här asså. Man vet att så fort jag slår till så hittar man det man egentligen ville ha. 😀

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1151120
August 10, 2007 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

maedhros wrote: [quote=skiroy]

En undran, har du kört in senaste uppdateringen för PS3?
Om inte så gör det så ska det bli lite bättre...

Det har vi nog inte eftersom att det är en butiksmodell bara, men kanske värt att göra det eftersom att det inte är så bra att visa hackig bild.

Testade du att uppdatera?
Om så...blev det bättre?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1151129
August 10, 2007 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Även om jag instämmer i att både Sonys dyrare och Sharps LCD-TVs är väldigt fina så håller jag inte med om det du säger om dassiga färger för plasma i solljus.
Hur mycket fick du leka med inställningarna egentligen?

Jag rekommenderar fortfarande plasma över LCD. Bilden är naturligare och färgerna är bättre. Jag har aldrig upplevt en LCD bättre än en motsvarande plasma, utom när det handlar om att få det att fungera tillsammans med en dator.

//Andreas

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1151133
August 10, 2007 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad var det jag sa om den diskutionen i min tråd? Ta det någon annan stans.

Jag har även konstaterat att jag till 40% film 50% spel och 10% tv så då är en lsd ett rimligt alternativ förvad jag har förstått. 🙂 Billigare till allround prestandan. Nog sagt om det.

Tror nästan det blir sharpen. Vad säger du rädisan? Hoppas du får provision. 😉

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1151136
August 10, 2007 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Vad var det jag sa om den diskutionen i min tråd? Ta det någon annan stans.

Jag har även konstaterat att jag till 40% film 50% spel och 10% tv så då är en lsd ett rimligt alternativ förvad jag har förstått. 🙂 Billigare till allround prestandan. Nog sagt om det.

Tror nästan det blir sharpen. Vad säger du rädisan? Hoppas du får provision. 😉

Jahopp, vad går du på just nu? 😉
Har du bytt ut rökverken? 😉 😀

Redfaction
Member
Medlem
1151142
August 10, 2007 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

E modellen är den ursprungliga, sen när de märkte att det va mycket barnsjukdomar, mest pågrund av att 42" modellen av nån anledning tillverkades i en äldre fabrik, så flyttade de tillverkningen till samma fabrik som 37",46; och 52" modellerna tillverkas i och den fick således deras nyare panel med RGB+ samt inte lika många barnsjukdomar, men som alla plattTV har vissa problem, vissa får apparater med banding, buzzing och då är det bara att byta tv, för det ska gå på garantin. Men de flesta klarar sig från dessa problem och får en tv med en väldigt bra bildkvalite.

Nu får jag bara hoppas att sambon går med på att ta HDTV boxen från ComHem så jag får HDMI från den till TV, så att alla kedjor är digitala. Men då kommer nästa problem och det är att jag vill koppla in min bärbara ibland och då måste jag ha en till HDMI så HDTV boxen kanske får leva med att leverera via komponentkabel. Men det finns ju alltid boxar som gör att man får flerhål att stoppa HDMI i..:)

Lycka till med köpet, ska beställa mina nya leksaker på tisdag eller måndag, TVn En Samsung 120R anläggning för ljudet samt ett PS3..:)

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1164425
November 14, 2007 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

Blev aldrig så att jag köpte den där tv'n. Men nu är jag på gång igen.

Men nu när jag leta på prisjakt så fanns inte Sharps EA modell längre, varför?! Hade ju som tänkt sikta in mig på den. 🙁

Om den inte finns längre, (varför som sagt om den var bättre än bara E modellen av Sharp LC-42XD1E ) vad börj ag då köpa i 13-15k's klassen?

Redfaction
Member
Medlem
1164509
November 14, 2007 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Sharps nya modeller såklart..:)

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1164583
November 15, 2007 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

Vad heter den då och är den i prisintervallet jag angav? 🙂

Antar att den är bättre än EA modellen då?

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
1164661
November 15, 2007 - 6:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv tänkte jag köpa Andersson Y425 FHD Digital. Har fått bra betyg för att vara så bilig. Kommer köpa min på lördag, kan återkomma med bild och betyg.

http://www.netonnet.se/item.as.....onTopOffer

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
1166163
November 25, 2007 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Redfaction wrote: Sharps nya modeller såklart..:)

!! Vad heter dem då och är den i min prisklass? Länkar! 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 457
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL