March 15, 2002
Sitter och funderar på att köpa mig en 3200+ Athlon64 med winchester kärna. Den går ju i 2GHz och jag tänkte i så fall köra den i 2.5GHz. För att uppnå bra resultat så måste minnerna då köras i 500MHz. Finns det några bra PC4000 minnen som klarar hyfsad latency och gärna lite mer än 500MHz? Fungerar K8T890 bra om man vill överklocka eller är det bara nForce4 som gäller? Sen så funderar jag på om detta grafikkort kan vara bra:
http://www.datorbutiken.com/se.....ATIX800PRO
Det står ju att det är ett VIVO kort så chansen att man låsa upp resterande 4 pipelines är väl ganska stor?
November 4, 2001
Anledningen till att just vivo var "flashbara" förr vara tt XT/XT pe endast gjordes i VIVO.
När man märkte att pro-korten tog slut för fort flashade man om XT-kort till pro för att fylla efterfrågan.
Detta gjordes av vissa tillverkare.
Idag finns det så pass gott om "riktiga" pro-kärnor så det fins ingen som hellst anledning för en tillverkare att flasha ner ett XT till pro.
Lika med PCI-e, fast det kom senare. Samma sak här, idag finns det tillräcklig många riktiga pro...
Changsen att få tag på ett pro (nytt) och lyckas flasha till XT är idag nästan obefintlig.
För övrigt så hade jag väntat på vias och atis chipsets, samt att nf4 U/SLI lanseras med 1000MHz buss som dom ursprungligen skulle skeppas med.
Sen har vi nya steppingen på A64an med SS teknik så jag rekomenderar STARKT att vänta ett tag!
November 4, 2001
Skillnaden är förbannat stor skulle jag vilja säga...
NC till winchester va inte ens ett byte i jämförelse.
SS (stained Silicone) är en ny typ av transistorer som har andra krav på effektförbrukning och "läckstrtöm".
Dvs en cpu med SS drar mindre, är svalare och snabbare.
Sen har man löst problemet med full minnesconfig @ 400Mhz
Idag kan full minnesconfig endast köras i 333Mhz vilket enligt mig är jättesynd.. Jättebra att detta fixas!
1 Guest(s)