January 17, 2004
blivit sugen på en fx8, mestadels för o spendera pengar.... har ju min 1075 1.3v@3750mhz med ett 670gtx, är det helt onödigt inköp? kanske rent av dumt ifall det kommer gå långsammare i spel?
July 30, 2010
Ska du koda filmer också så är ju de extra kärnorna bra. Jag har min FX-8350 klockad till 4.5GHz, inte för att jag märker nån större skillnad i prestanda i spel mot standardklocken som är 4.0GHz. Det är väl om du ska streama samtidigt som spelar som FX kan vara snabbare än Intel (du har säkert sett videon på youtube). Jag har också en Phenom II 1100T på 3.9GHz och om jag jämför dessa så märker man inget speciellt i spel faktiskt. Det är väl grafikkortet som sätter ribban antar jag?
January 9, 2004
Spel är fortfarande inte särskilt multitrådade så oftast är det klockfeekvens man är ute efter. Så att gå från 6 kärnor till 8 kommer bara ge dig något i fullt trådande applikationer. Som exempelvis handbrake. I spelfilmer du ja ske se en lite ökning på grund av den ökade klockfrekvensen. Räkna inte med några underverk dock 🙂
January 17, 2004
Calathea;1290513 wrote: köp FX-9590, den verkar prisvärd. 😀
tyvärr stödjer inte mitt moderkort den cpun... men en 8320 är iofs 1245:- på cdon 🙂
8350 är lite dyrare med 1645:-
-5% rabbat o evnt checkar... blir ju bara sugen, borde iofs prova öka spänningen till 1.4v eller 1.45 så når jag troligtvis 4000mhz o kanske blir nöjd o vara i 4ghz klubben =)
January 17, 2004
kommer jag bli missnöjd eller glad över en 8350? kändes inte dyrt o har en kompis som är sugen på min x6, är bara lite nervös ifall x8 kommer vara långsamare än min x6? är det möjligt? läst många reviews o finns kraft i x8 men ändå så vinner x6 ibland... funderade ifall jag skulle köpa intel istället men då måste ju ju installera om windows o lägger 10ggr mer tid på detta...
någon som vet hur många kärnor coh2 o shogun2 använder?
July 14, 2005
Det känns som den orkar med vad som helst, är mycket nöjd med fx8350!
Igår arkiverade jag 88GB mediafiler med WinRAR 5.0 Beta 8 ställd på max, tog BARA 4,5 timmar.
Men då gick CPU'n i 4113MHz och krävde över 8GB RAM.
Att lagra mindre filer på BD-R är inte att rekommendera, skulle ta längre tid än att använda WinRAR för backupp något som PC'n får sköta under dötid.
Skulle blivit en bandstation för länge sedan om de inte kostade mer än datorn.
January 17, 2004
Calathea;1290808 wrote: pfft, 1300:- för en 8350 är inget att klaga på! 😀 Cinebench är ett fint test för flertrådade cpuer.
kan nog inte klaga även om det var onödigt köp, kunde inte hålla mig när polaren kunde "skippa" momsen... iofs säljer jag ju mina gamla delar så =)
postar mina resultat så får vi se ifall man märker av någon skillnad? ;=)
1 Guest(s)