March 10, 2003
Jag tycker bättre om 518 då den har kvar båda tumknapparna. Köpte mig 2st att ha som reserv
när mina andra ger upp. Förstår inte varför dom tog väck alla bra knappar på musen för.
DPI är väl endast viktigt om man är en CS kiddie ? Själv kör jag nästan maxsens i alla spel ändå.
Formen på mössen är i princip identisk. Fattas knappar på G5:an (tumknapp bland annat).
Det enda som talar för G5 skulle väl vara högre dpi (1600 vs 2000) och att man
kan plocka ur vikterna/bestämma själv om man är klen ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
May 7, 2004
Ctrl wrote: Jag tycker bättre om 518 då den har kvar båda tumknapparna. Köpte mig 2st att ha som reserv
när mina andra ger upp. Förstår inte varför dom tog väck alla bra knappar på musen för.
DPI är väl endast viktigt om man är en CS kiddie ? Själv kör jag nästan maxsens i alla spel ändå.Formen på mössen är i princip identisk. Fattas knappar på G5:an (tumknapp bland annat).
Det enda som talar för G5 skulle väl vara högre dpi (1600 vs 2000) och att man
kan plocka ur vikterna/bestämma själv om man är klen ?
Okej, men jag spelar ju CS men jag börjar lute mig mot en MX518 för de där tumknapparna. Men är det värkligen sån stor skillnad mellan 2000dpi och 1600?
March 10, 2003
Vetifanken, alla DPI kåta brukar ju säga att man skall köpa en Razor
(obekväma, räliga & har vassa kanter).
Jag spelar lite CS:S som avkoppling ibland (man behöver inte tänka typ)
och kör med en sens på 18 för tillfället (kört så sedan mina QuakeWorld dagar).
Tror det mest är en smaksak, tror inte det är så många som
inte är på Elit tävlingsnivå som märker av den skillnaden i DPI.
Tror det mest är en smaksak. Jag skulle iaf personligen inte byta bort mina
2 tumknappar mot ens 3000dpi om någon frågade. Har dock hört rykten att logitechs
näste generation kanske får tillbaka knapparna pga klagomål från kunderna.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)