April 29, 2004
Var kan jag lägga upp såna här tråd om klagomål och konsumentfrågor?
Jag har hamnat i en verkligt tråkig situation. Det handlar om ett grafikortsköp, som inte har följt garantilagar och regler.
5000 kr åt skogen
Det är inte själva Onoff som missköter sin verksamhet.
Jag fick idag veta att det var deras testcentral, SKV service, som är problemet. De är ett företag som anlitats av Onoff för att sköta deras serviceärenden. Deras support har telefonummer 08 594 41100.
De har inga rutiner för grafikortsärenden. Normalt undersöker de inte grafikort. SKV har ett avtal med Onoff för garantiservice på ny inköpta varor .
De sade att det fanns grafikort på lager hos Onoff, och att jag kunde hämta ett nytt grafikort direkt från Onoff
Dock visade det sig att SKV inte har inte Onoffs databas över vad Onoff verkligen har på lager.
Alltså har SKV service har ljugit för mig, då det finns inga grafikort på lager hos Onoff
Som läget är nu, skall Onoffs kundtjänst prata med sina chefer, och SKV service har inte ens tittat och än mindre testat grafikortet än. Det har bara blivit liggandes.
Onoff bekräftade att det är besvärligt att ha med göra med Gainward. Den tillverkaren verkar vara besvärlig att ha att göra med.
Onoff har lovat att ringa mig snart, så fort som möjligt.
Men om inget händer , vad skall jag göra med en vara som inte fungerar?Man har inte följt garantireglerna.
Jag skall försöka häva köpet, och kräva pengarna tillbaka,
Frågan till Gainward.
Varför tycker Onoff att Gainward inte är lätta med göra med? Vad har de för anledning att säga så om Gainward? Har de haft mycket problem med Gainwards produkter?
"Det var förskräckligt att få höra att grafikortet bara har blivit liggande, men vi åtar inte oss sköta om garantiärenden."
Så uppfattade jag att de tyckte. Det kunde de ha sagt för 4 veckor sen.
Nu har det gått mer än månad sen jag lämnad in grafikort på service.
Deras anledning är att de inte har rutiner, vilket verkar betyda, "Vi bryr oss inte om att sköta avtalet med Onoff, då det gäller service och garanti gällande grafikort".
Så är i alla fall min uppfattning.
Det känns som jag har förlorat 5000kr, då jag inte har ett fungerande grafikort.
April 29, 2004
Löst problemet genom hämtade ut pengarna
Hävt upp köppet ,
jag hade inte lust att vänta i 2 månader till på nytt grafikort
tack för hjälpen all fall
Det tog två månader vänta på ett bestället grafikort från gairnward
Rekomandera inte handla i från gairnward , har dålig kundtjänst support
enligt min åsikt kretik ,
OBS !
men det är inte alla som får problem med grafikort i från gairnward
2 Guest(s)