February 23, 2004
Vet inte om denna forumsdel är rätt men den kändes mest passande.
Vilket fall som helst, köpte en Philips 32" TV för ca 2,5 år sen från netonnet. Efter en vecka gick den paj och jag lämna in den på reparation.
Nu har den gått paj igen 2,5 år efter jag köpt den. På kvittot står det att garantin bara gäller 2 år.
Vad har jag för rättigheter nu? Vad kan jag göra?
Peter
August 11, 2005
pcw wrote: Det är nånting med bildrören iaf för bilden är paj och det var det sist också.
Men kan man inte förvänta sig att en TV håller längre än 2,5 år?
Sen att den gick sönder efter en vecka också.
Jo det ska man, egentligen, men så är det ju tyvärr inte. Och ibland ha man otur.
De reparerade TV:n och det gick mer ärn två år, så även om de skulle förlänga garantitiden från reparationstillfället så har ju TV:n klarat den tiden.
Men på andra sidan,vissa använder tv:n hela tiden och har den igång 24/7 medan andra har den igång mycket kortare... så två år kan skilja rätt mycket från person till person
Kanske inte mycket till hjälp, men Om det är/var en dyr tv som du inte vill göra dig av med så får du lämna in den på felsökning.
Vet att vi lämnade in en tv och det skulle kosta typ 5-600 för en felsöknig, men att åtgärda problemet gick bara på en hundring, då det bara behövdes lödas på nytt på ett visst ställe. Kan anses vara onödiga pengar men det är ändå sånt man får räkna med ibland...
1 Guest(s)