January 6, 2004
om du öppnar datorn och testar den och så märker du att den innehåller fel dvs. ett fel som redan fanns i kartongen som nytt , det kallas (fabrikatsfel) .Garantin gäller där till 100%.
Allt annat räknas som på "egen risk" om inte företaget själv har en speciell garanti som då gäller för öppnat packet eller annat.
Handlar du ofta därifrån så råder jag dig att läsa igenom Information+allmänna villkor osv. eller i bästa osäkra fall ringa upp dem och höra med dem så du vet vad risken går när du öppnar packetet
November 18, 2003
Jag hade kört den systemdoktorn som medföljde till grafikkortet och där stog det att fläkten inte fungerar riktigt och kanske behöver byta ut det
men det klistermärket som finns där bak på lådan är sönder så dom tror väl att jag har öppnat lådan och cpat fläkten eller har jag fel jag är speciellt bekymrad eftersom min dvi kabel blir varm efter att jag kopplar ut den från uttaget och DVI`n är inte äns igång men datorn laggar inte nånting och jag har hört att Radeons grafikkortsfläktar brukar vara cpiga och det är ett Asus ATI Radeon 9600xt ifall nån undrar
February 1, 2002
D3mpa wrote: Jag hade kört den systemdoktorn som medföljde till grafikkortet och där stog det att fläkten inte fungerar riktigt och kanske behöver byta ut det
men det klistermärket som finns där bak på lådan är sönder så dom tror väl att jag har öppnat lådan och cpat fläkten eller har jag fel jag är speciellt bekymrad eftersom min dvi kabel blir varm efter att jag kopplar ut den från uttaget och DVI`n är inte äns igång men datorn laggar inte nånting och jag har hört att Radeons grafikkortsfläktar brukar vara cpiga och det är ett Asus ATI Radeon 9600xt ifall nån undrar
har dom satt en klisterlapp därbak så tror jag knappast att garantin gäller...
1 Guest(s)