June 23, 2006
Som topic ^^ Jag har aldrig haft en garderobförsäljning i mitt liv, har dator prylar sedan 1998.
Och nu är det dags att sälja så man kan köpa nya prylar 😀
[Image Can Not Be Found]
En liten exempel lista;
Antec Twelve Hundred, Xbox 360, Playstation 2, 4st Moderkort 754/939 med CPU's, 1st S939 dator, 2900Pro, X1900XTX, 7800GT, Golvhögtalare, G25 ratt, 2st TFT 15" skärmar, TFT 19", 20-30st Spel, 20-30st DVD Filmer, 2st Chassin, hundratals kablar till allt möjligt, Fläktar i alla storlekar, 10st olika Kylare cpu/gpu
Totalt: 12st Banankartonger proppfulla med random prylar
Så det är rätt mycket som ska bort, jag vill såklart att det ska gå så smidigt som möjligt, därför vänder jag mig till er för lite hjälp och råd.
Jag har nog 40st kartonger från diverse prylar som jag samlat på mig dom senaste 10 åren, och massor med "skydd", tex skyddspåsar till hårddiskar, grafikkort, cpu's, och bubbleplast ofc, och mer sånt
Betalningssätt? Jag antar direktbetalning till mitt konto, eller träffas. Pris? Bud tillåtas?
Garanti? Jag testar allt så att det fungerar innan jag skickar iväg, och hur skicka? Posten obviously? Vilket fraktsätt? Ska "kunden" få välja själv om det ska vara kollinr osv? Eller hur funkar det nu för tiden på posten? Byta saker? Eller endast sälja?
Hur ska folk kontaka mig? Jag erbjuder PM/MSN i första hand, mobilnr om det behövs?
Lista? Göra en stor lista på alla delar, + bilder? Det blir nog en bra jäkla lång lista 😛
Garderobförsälning i olika delar? Större prylar i ena, och småkablar och diverse i andra?
Tips & Råd uppskattas 😀 Jag finns på rec.elmor.se, så inget problem att lita på mig.
// Lanparty
May 29, 2006
Verkar som det viktigaste är att få iväg grejerna utan en massa trassel. Du kan ju skriva en sådan jättelång lista med allt och så detaljerat som tidigare och skriva att paketköp går först och till lägre priser. Sen skulle det vara en stor fördel på dig om du använde dhl, schenker eller någon annan att frakta dina paket då dessa är billigare och enligt mitt tycke även bättre.
June 23, 2006
Dehman;1253106 wrote: Gör en lista med rubriker där du delar inte skiten i kategorier.
Jo det skulle jag väl, men, finns det några program tex Excel eller liknande man kan göra någon sorts fin lista kanske?
xCr;1253108 wrote: Fixa en lista nu så jag får se om det är något jag vill ha. 🙂
Tex kablar, hur fan ska jag kunna göra en lista på kablar jag inte har en aning om vad dom heter xD
Måste ju typ ta bilder och fråga er vad det är/heter, men javisst, får väl göra en "unknown" låda o slänga i allt jag är osäker med
March 10, 2003
går väl göra lista i notepad med, bara byta rad ;-P , men en generell lista på de större sakerna. Sedan en låda med olika kablar för rea pris.
Om du inte vet vad det är för kablar så går det ganska lätt att se det om du kollar på google på typer av kontakter.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 13, 2003
Kablarna kan du ju sortera i högar efter funktion kanske?
IDE kablar, SATA kablar, strömkablar, nätverkskablar osv.
Sen kan du göra några trevliga mix-lådor med ett par av varje som du säljer.
ELFA har ju t.ex. så att man kan köpa en mix av blandade komponenter mycket billigare än vad dom hade kostat löst, men man vet aldrig riktigt vad man får. 😛
1 Guest(s)