May 16, 2001
OfflineSka köpa mig ett ti200 kort nu har jag tänkt väljer imellan pow, creatives och leadteks kort.
Vad jag undrar över är tv-uten, på mitt grafikkort jag har nu, gf 2 gts, så kan man endast visa bilden på antingen skärmen eller på tven. Kan man visa på både och med dessa eller något av dom ??
Har som sagt va haft ett leadtek innan och vet att det är väldigt bra minnen på dom...
vilket kort skulle ni rekommendera ??
September 5, 2001
Offlinedet är itne kortet som spelar roll utan progget du använder....
http://www.tvtool.de
TvTool e skitbra..så väljer du DualView
March 29, 2002
OfflineOn 2002-04-04 22:58, newbee wrote:
Det är väl bara MX korten som har stöd för twinview?[ Detta Inlägg ändrades av: newbee den 2002-04-04 22:58 ]
Hvis du tenker på bruken av TVTool tror jeg du har misforstått litt. Det er bare GF4 MX kortene som en ikke kan bruke dette på.
May 23, 2001
OfflineMitt gamla GF2 MX klarar Twinview, mitt nya GF2 PRO klarar inte Twinview.
"With its incomparable nView(TM) multi-display architecture" = GF4MX, verkar som om alla GF4 klarar detta?
Har för mig att det bara var GF2 MX korten som hade Twinview innan, inte något annat kort, inte ens GF3?
Det går kanske att fixa med TV-Tool, men inte i bildskärmsegenskaperna?
September 3, 2001
Offlineta d lungt nu alltså... om du har inkomst som studiebidrag eller jobb eller nåt så kan du ju vänta till slutet av april nu, så och lägga pengarna på gf4 ti4200 som spankar gf3 ti200 .... för inte så mycket mer pengar. Alltså du går från ca. 6500-7000 poäng i 3dmark, till 10000 poäng.... och så har du utmärkt tv-out ... jättebra kvalite på dvd osv... jag tycker i alla fall att det är mer lönt, och det är precis vad jag tänker göra den här månaden.
Sen angående twinview. Det är bara geforce 2 MX som har stöd för twinview i drivrutinen. Gf2 gts har EJ det och man kan ibland göra det genom tvtool, men det förutsätter att både tvn och skärmen kör på 50 hz... om man har twinview så kan båda köra i varsin hz och kanske till o med upplösning.
Vissa geforce 3 klarar oxå av detta, men d beror mer på märket har jag för mig.
Geforce 4 har stöd för bägge samtidigt. e inte säker på om gf4 MX klarar det men ALLA TI versionerna gör det i alla fall.
1 Guest(s)

Log In