March 10, 2003
Matts wrote: Sägs att den är +20% snabbare en 9800Pro, du kan ju kolla på bencmarks och sedan dra ett beslut.
joo..har kollat på mycket reviews...den vinner itne så mkt över 9800Pro i de mindre krävande spelen..men drar ifrån i högre upplösningar o mer krävande spel... funderar bara på om det e värt 800spänn extra? 😕
October 7, 2002
Beror även vilken form av skärm du har - ju högre upplösning det är på skärmen desto mer motiverat är ett häftigare grafikkort. Likadant är det dåligt lönt att välja ett alltför häftigt grafikkort till en mindre häftig processor. Men jag antar att det är till datorn #1 i signaturen och den är ju ganska frän...
March 10, 2003
TERdON wrote: Beror även vilken form av skärm du har - ju högre upplösning det är på skärmen desto mer motiverat är ett häftigare grafikkort. Likadant är det dåligt lönt att välja ett alltför häftigt grafikkort till en mindre häftig processor. Men jag antar att det är till datorn #1 i signaturen och den är ju ganska frän...
Jo, det är till dator #1.. 🙂 blir väll max 1280x1024 då TFT skärmen inte klarar mer... 🙁
June 23, 2002
Det beror väl på om du har användning för det?
Jag hade då inte haft det med tanke på att jag inte är nån gamer.
Jag har tex ett ATI 9800 Pro som jag knappat haft användning för nu, det skulle vara när dem nya NHL och FIFA spelen kommer ut som jag alltid måste testa, men det krävs knappast ett så bra kort då heller.
Men det är ju som sagt upp till dig, har du verkerligen användning för det kortet? Finns det inget nyttigare att lägga 800kr på?
March 6, 2003
ja men 9800 pro 128 mb o 6800 128 mb funkar spela allt .
http://www.itparadiset.se/vara.....sp?ID=1076
http://www.acp.nu/default.asp?id=XF98-C3
eller
http://www.datorbutiken.com/se.....LT6800-128
men finns billigt
Datorhandel : GAINWARD GF6800LE 128MB U/2100 TV-DVI
2346 kr
December 5, 2001
macrus wrote: Det beror väl på om du har användning för det?
Jag hade då inte haft det med tanke på att jag inte är nån gamer.Jag har tex ett ATI 9800 Pro som jag knappat haft användning för nu, det skulle vara när dem nya NHL och FIFA spelen kommer ut som jag alltid måste testa, men det krävs knappast ett så bra kort då heller.
Men det är ju som sagt upp till dig, har du verkerligen användning för det kortet? Finns det inget nyttigare att lägga 800kr på?
Vi verkar resonera på precis samma sätt. Spelar typ bara NHL och enklare spel, men ett Geforce3 skulle ju räcka gott och väl till NHL 😛 Hoppas bara FIFA blir bättre i år.
Måste ju bara testa HL2 när det kommer ut, men tvivlar på att jag kommer vara inbiten.
March 10, 2003
DEEPBLUE wrote:
http://www.datorbutiken.com/se.....LT6800-128
Var faktiskt det kortet som jag funderar på att klicka ner 😀
läst en massa recentioner om det också.. det verkar clocka rätt så fint me
lär bli ett sånt...
EDIT: Självklart så fanns det 1 timme tidegare på datorbutiken.com... men nu när man ska klicka ner det finns det inte i lager, typiskt :arg:
December 6, 2001
Jag skulle faktiskt tagit ett 9800 Pro. Skillnaden upp till ett 6800 är inte värd 800-900 kr. 20 % är visserligen märkbart, men jag tror det är bättre att öronmärka pengarna till något bättre. 9800 Pro:et hänger ju med i både d3 och hl2. Skulle tro att det står sig bra till hösten 2005, kanske inte det man vill ha från ett nytt grafikkort dock.
March 10, 2003
Lentroo wrote: Jag skulle faktiskt tagit ett 9800 Pro. Skillnaden upp till ett 6800 är inte värd 800-900 kr. 20 % är visserligen märkbart, men jag tror det är bättre att öronmärka pengarna till något bättre. 9800 Pro:et hänger ju med i både d3 och hl2. Skulle tro att det står sig bra till hösten 2005, kanske inte det man vill ha från ett nytt grafikkort dock.
nae...precis..man vill ju inte köpa ett nytt kort om ett litet tag igen.. ett 6800 för 8-900:- mer borde stå sig längre... men svårt detta, pengar, pengar, pengar 🙁
December 6, 2001
moddanrazer wrote: [quote=Lentroo]Jag skulle faktiskt tagit ett 9800 Pro. Skillnaden upp till ett 6800 är inte värd 800-900 kr. 20 % är visserligen märkbart, men jag tror det är bättre att öronmärka pengarna till något bättre. 9800 Pro:et hänger ju med i både d3 och hl2. Skulle tro att det står sig bra till hösten 2005, kanske inte det man vill ha från ett nytt grafikkort dock.
nae...precis..man vill ju inte köpa ett nytt kort om ett litet tag igen.. ett 6800 för 8-900:- mer borde stå sig längre... men svårt detta, pengar, pengar, pengar 🙁
Det är bara det att ett 6800 inte är lika prisvärt som ett 9800. Jag ska köpa nytt grafikkort nu i dagarna, och jag har funderat väldigt mycket (-->ångest ). För min del blir det ett 6800GT eftersom jag resonerar som så att det är lika prisvärt som ett 9800Pro, då det både presterar och kostar det dubbla.
1 Guest(s)