August 7, 2001
On 2002-06-23 17:09, Iceman wrote:
Du kan självklart inte "klocka" minnet så det blir 128MB istället för 64...Det är i höga upplösningar man behöver mycket videominne. I dagens läge är det ganska onödigt med mer än 64MB videominne har jag förstått.
hrfm. aksel. det är inte upplösningen som har så mycket med minnet att göra. lr lite, men till största delen är det texturerna. 1280*1024*32 "tar" 5 meg typ. till viss del så är det ju upplösningen, men det är bara en ganska liten del. anledningen till att doom3 och unreal2 vill ha 128 meg, är nog att dom har många höguplösta texturer.
May 10, 2002
On 2002-06-25 12:01, Lentroo wrote:
Om du ska köpa ett nytt nästa år tycker jag du ska ta det billigaste.
eh.. jag ska nog köpa ett gf4 ti4200 nu, och sen får man se om dom stora tillverkarna gör bättre kort hela tiden så då måste dom sänka priserna och då har man råd med ett fint kort, sen så gör dom nya kort som kostar nästan lika mycket en månad senare och då tänker man "varför sket jag inte i att köpa det här kortet?" och så går man och surar i veckor!
jag säger då det, det är dyrt att alltid ha det senaste i burken
November 26, 2001
Hehe japp, rätt ofta man ångrar sitt köp av datorgrejer, även om man försöker göra lite research innan. Allting blir billigare om man väntar en månad till...
Länken till anandtech 64MB vs 128MB igen, om nån missat den: http://www.anandtech.com/video.....3&p=2
December 23, 2000
asså när doom3 väl kommer så vill man fan inte sitta på ett ti4600
för det kommer att kräva så mycket mer!
om du vill lira doom i 1024 med alla detaljer på max samtidgt som det hela ska flyta på i 60+fps
så kommer du att behöva ngt mycket snabbare än gf4 kan jag lova...
rekomendation: lev för dagen när det gäller hårdvara, försök inte tänka framåt i tiden då det blir bara dyrare
ta näst bästa helt enkelt
Ett av de absolut intressantaste Ti4200 korten kommer från Gainward och igår fick vi en pressrealese om kortet. Kortet är en 64MB varaiant som kör med GPU i 270Mhz och minne i 570Mhz (!!). Det gör att kortet är snabbare än ett Ti4400 original..
Vi kommer förhoppningsvis testa detta kortet snarast och det ska bli mycket intressant att se prisuppgifter m.m på kortet.
Tekniknörd som gillar att träna.
October 10, 2001
On 2002-07-05 09:38, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
Ett av de absolut intressantaste Ti4200 korten kommer från Gainward och igår fick vi en pressrealese om kortet. Kortet är en 64MB varaiant som kör med GPU i 270Mhz och minne i 570Mhz (!!). Det gör att kortet är snabbare än ett Ti4400 original..Vi kommer förhoppningsvis testa detta kortet snarast och det ska bli mycket intressant att se prisuppgifter m.m på kortet.
Du kan inte tänka dej att försöka få fatt på ett Ti4200 128meg från Soltec? Av dom uppgifter jag sett på kortet måste det vara ett riktigt kap för dom notoriska överklockarna 😀 Skulle onekligen vara riktigt intressant att se lite tester av det kortet, och att få veta vilket pris det kan ligga på.
1 Guest(s)