April 18, 2001
I våras hittade jag en annons på "blocket". Nya hårddiskar bl.a Maxtor och IBM till salu.
IBM 30.7 GB för 1400:-, javisst, bara att slå till. Och det gjorde jag.
Efter ett par dagar kom paketet som postförskott.
Jodå, det var rätt hårddisk men för övrigt innehöll paketet inget mer. Inget kvitto och ingen garanti.
Jaja tänkte jag, skit samma, det är ju en IBM hårddisk som är lika med kvalite.
Som ni säkert redan räknat ut så har den krachat. Tillverkad i Ungern december 2000.
Historien skulle kunna göras längre men jag avslutar här.
Så tänk er för!
Hittar ni annonser där nya dataprylar säljes billigt, fråga om kvitto/garanti innan ni slår till.
//Larsson
August 8, 2001
Om ni går in på ibm:s hemsida så kan man kolla om garanti finns kvar utan att man behöver kvitto,om garanti finns så kan man begära ett rma nummernär man fått det så skickar man in sin gammla och får en ny i utbyte,.Har gjort detta med två ibm-diskar och en seagate.Funkar helt perfekt
August 22, 2005
On 2001-08-25 00:11, Larsson wrote:
I våras hittade jag en annons på "blocket". Nya hårddiskar bl.a Maxtor och IBM till salu.
IBM 30.7 GB för 1400:-, javisst, bara att slå till. Och det gjorde jag.
Efter ett par dagar kom paketet som postförskott.
Jodå, det var rätt hårddisk men för övrigt innehöll paketet inget mer. Inget kvitto och ingen garanti.
Jaja tänkte jag, skit samma, det är ju en IBM hårddisk som är lika med kvalite.Som ni säkert redan räknat ut så har den krachat. Tillverkad i Ungern december 2000.
Historien skulle kunna göras längre men jag avslutar här.Så tänk er för!
Hittar ni annonser där nya dataprylar säljes billigt, fråga om kvitto/garanti innan ni slår till.//Larsson
Ring IBM...så ber dom dig gå inte på en sida, å där du ska fylla inte lite info bara. Så skickas dom/du (kommer inte ihåg) den till Holland 😀 å du får tilbakan en ny!!!
En polare's IBM disk (20GB) gick nämligen sönder....
1 Guest(s)