May 28, 2003
Det finns typ ingen som säljer grafikkort för 100 kr. Och du får inget grafikkort som klara cs för det. Iaf inte något spelbart spel...
Det billigaste jag hittar och det sämsta kortet som säljs är Geforce4 MX440 64MB, finns hos komplett. Och detta kort lär nog inte hålla länge.... Du lär inte kunna spela med 100fps, inte en 60 stabilt.
March 11, 2003
Arne Anka wrote: [quote=denstore]Och ti500 på 128 också.
Men jag skulle tro att det bästa man kan få för en hundring är något MX-kort. Och visst kan man spela CS med dem. Det beror ju också på vilken processor du har.
Vilka tillverkare av Ti500 körde med 128mb
Gainward t.ex. Creative också, har jag för mig.
July 4, 2003
LuckyLuke wrote: Det finns typ ingen som säljer grafikkort för 100 kr. Och du får inget grafikkort som klara cs för det. Iaf inte något spelbart spel...
Det billigaste jag hittar och det sämsta kortet som säljs är Geforce4 MX440 64MB, finns hos komplett. Och detta kort lär nog inte hålla länge.... Du lär inte kunna spela med 100fps, inte en 60 stabilt.
det var ju ganska så skumt då jag får ca 70-100 fps med mitt gamla gf2 på cs 1.6 :wide:
July 4, 2003
tweaky wrote: Kan tillägga att i cs avgörs din fps till 90 % av hur bra processor du har. Uråldrig grafikmotor till det spelet.
Det litar jag inte riktigt på för att in kompis fick 10-20fps 1,8ghz intel processor(celeron tror jag), fast med ett sopigt integrerat grafikkort. Jag har somsagt 70-100fps och min processor e nog ganska mycket sämre än hans(har en Athlon 1Ghz på datorn jag lirar cs på)
December 7, 2001
GatriC wrote: [quote=tweaky]Kan tillägga att i cs avgörs din fps till 90 % av hur bra processor du har. Uråldrig grafikmotor till det spelet.
Det litar jag inte riktigt på för att in kompis fick 10-20fps 1,8ghz intel processor(celeron tror jag), fast med ett sopigt integrerat grafikkort. Jag har somsagt 70-100fps och min processor e nog ganska mycket sämre än hans(har en Athlon 1Ghz på datorn jag lirar cs på)
om graffet är en flaskhals så får man jue sunkig fps, en kompis har 1,7 celly med intigerat graffe och han får ca 20-45 fps i 1.6..
November 14, 2003
För att få bra fps i counter-strike är det viktiga att CPU:n INTE är en flaskhals. Skulle jag t.ex. skaffa ett Radeon 9800 pro och behålla min nuvarande CPU skulle jag få sämre fps än med mitt geforce 3-kort, detta p.g.a. att CPU:n blir en flaskhals.
Det är också ganska stor skillnad på version 1.6 och 1.5. 1.6 är ganska mycket mer krävande.
2 Guest(s)