February 25, 2006
Nu har man varit borta från allt vad datorhårdavara heter sedan ett par månader tillbaka. Och självklart har det hänt otroligt mycket. Eller? Jag vet inte..
Hur som helst så är jag ute efter ett nytt grafikkort. Jag vill ha ett som stöder HDMI eftersom jag vill använda min nyinköpta 32" lcd som datorskärm lite då och då. Jag kan ju ha kvar mitt nuvarande 6600GT, men då måste jag ha en HDMI > DVI kabel + ljudkabel om jag fattat det rätt? Med ett grafikkort som stöder HDMI räcker det med en kabel, det vore ju suveränt!
Har kikat runt lite på grafikkort som stöder HDMI och hittade [b]HD 2400 XT 256MB. ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=336746 ) Är i min prisklass och stöder som sagt HDMI. Men är det bättre än 6600GT? Vore ju trevligt om man fick en liten boost samtidigt som man köper nytt.
Vad säger ni, är detta något att satsa på eller finns det något annat som är prisvärt?
February 25, 2006
Har snackat med en kille precis. Han sa att det är fullständigt onödigt att köpa ett kort med stöd för HDMI eftersom jag inte kommer utnyttja HDMI speciellt mycket. Han sa att jag likaväl kunde köra DVI > VGA. Kontrade då med att DVI > HDMI är väl bättre. Men han ansåg att skillnaden inte var speciellt stor och att en kabel med HDMI i ena änden är väldigt dyr.
Så vad säger ni? BLir det bra bild med DVI > VGA? Alltså dvi från datorn och vga i tv:n.
1 Guest(s)