November 6, 2006
Hejsan jag köpte en wacom ritbräda och ska uppdatera burken i första hand för att jobba i Photoshop men oxo kunna lira Unreal 3 när det kommer...
funderar på en platt 22-24" skärm
ska jag köra Intel eller AMD för Photoshops skull ? hatar väntetider
ska byta ut mobo minne propp och skärm, alla tips är välkommna.
Just ja, har ett X1950XTX just nu... kanske blir även det utbytt
Trevlig helg // Tomas
January 8, 2005
verkar som att pengar inte är så jätte stort problem..
då skulle jag gått på en Core 2 Duo, kanske en Core 2 QUAD ?
minst 4gb minne.
ett Radeon HD2900XT
moderkortet är upp till dig vad du vill ha på det, ska du inte överklocka massa så ta ett som har det mesta och kanske crossfire för framtiden.
ägt de flesta av märken, ingen som har varit något problem med överhuvudtaget. (användar fel när mina brädor pajjat)
January 10, 2005
och denna skärmen så är du nog fullt utrustad 😀 http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=331838
March 5, 2002
Arre wrote: och denna skärmen så är du nog fullt utrustad 😀 http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=331838
Har en sån, mycket nöjd. 🙂
Dock vet jag inte om jag skulle rekommenderat den till en grafiker som måste ha exakt koll på färgskalor osv, då finns det nog bättre skärmar (Samsungen är ju inte direkt riktad mot grafiker, utan mer gamers osv).
November 6, 2006
Njae, pengar är väl inget direkt problem då jag vet av erfarenhet att man får vad man betalar för (oftast iaf) ingen ide att snåla det är ju bara pengar och jag är INTE rik men jag testar aldrig något halvhjärtat.
Jag har 2 gig i dagsläget men jag har hört att 4 gig inte vill funka nå vidare så ett par snabba dominator 2x1 gigs moduler kanske fixar biffen
så quad core har fördelar i tex photoshop ? spelandet kommer i andra hand men det ska också funka 😉 opteron då ?
Kan bara säga att plattan är värd varenda öre, så jag vill nog upp i 22 eller 24 tum såg en samsung med snäppet högre än i 1680 upplösning 1000:1 kontrast för 8000:- den var 5ms
Ska kolla runt lite mer - tack så länge // Tomas
November 6, 2006
De jag hört som kör 4 gig kör xp 32 och det har inte gått alls för dem...
så jag har ingen aning om vad vista fixar, det vara bara som jag hört inget jag själv påstått.
och du har rätt med upplösningen "1920x1080" som gäller
Ok Core2duo, man kanske skulle få det överstökat nu när priserna är så bra !?
March 5, 2002
EAZY wrote: De jag hört som kör 4 gig kör xp 32 och det har inte gått alls för dem...
så jag har ingen aning om vad vista fixar, det vara bara som jag hört inget jag själv påstått.
och du har rätt med upplösningen "1920x1080" som gäller
Ok Core2duo, man kanske skulle få det överstökat nu när priserna är så bra !?
Du kan ju köra Core2 Quad också, om du känner att du har behov av flera kärnor. Jag vet inte hur Photoshop skalar med flera kärnor dock, du får väl googla runt lite. 😉
Jag har för mig (inte 100% säker på detta) att när du använder 4GB RAM I Windows XP Professional så kan dina applikationer endast använda 3GB, medans 1GB är reserverat för systemet i sig (cache osv I guess). Vilka problem är det du menar med 4GB annars?
February 12, 2003
Här har ni exakt hur det funkar med 4GB i 32bits-OS:
http://www.ocztechnologyforum......hp?t=28542
November 6, 2006
Jag vet att ett en bra spel burk kan landa på över 20-25 000 Kr tom ännu mer...
så vi kan säga att mobo propp minne och skärm eventuellt grafik kan land på runt 20 25 000, brädan gick väl på 14 000 med tillbehör... så jag blir inte förvänad om det drar iväg 😉 kanske klara mig med hälften ? har inte kollat så mycket på det än vill fundra lite här först
Jag minns inte det där som folk bråkat om med minnet bara att det inte gått som dom velat med minnet dom köpt men då hade han också xp 32 home edition, så det kanske var det som strulade... men i bios fanns det bara 2 gig och i win 3 som du säger...
jag har home så det får väl bli ett snabbt 2 gigs kit för min del, Dominator kanske eller mushkin he he
August 18, 2006
Jag kollade lite snabbt på datorbutiken och landade runt en 10400kr utan skärm. med skärm landade det på en 16000kr. Då får du en dator som du borde klara dig på några år samt är tyst.
Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX
Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 4MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
Gainward BLISS GeForce 8800GTS 320MB DDR3 TV-out DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express
Samsung HD321KJ 320GB 7200rpm 16MB SATA2
Corsair TWIN2X2048-8500C5DF Dominator 2x1024MB(tot. 2048MB) XMS2-8500 1066MHz *INCL. AIRFLOW FAN*
Samsung SH-S203B Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 20X DVD+R 8X DVD+RW 20X DVD-R 6X DVD-RW 48X CDR 32X CDRW BLACK bulk S-ATA
Lian-Li PCG50 Aluminium Black Miditower ATX without PSU/utan nätagg.
Corsair HX Series Modular Power Supply 520W
Zalman VF900-CU Grafikkortskylning med heatpipe
Scythe MINE 1100 rev.B Heatpipe CPU Cooler socket 478 / 775 / AMD-socket
August 18, 2006
Låter som någon har kollat på OCC? :p tror det finns men dom ligger nog på en 10-20 papp. Kan inte svara på vad dom heter eller så då det är utom mitt område 😀
Sen glömde jag räkna med att du behöver fläktar med, men det brukar finnas billigt på dustinhome eller webhallen. Dustinhome vet jag har billiga ADDA-fläktar
1 Guest(s)