Grymmaste lilla gaming-chassit? (tyst, litet)|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Grymmaste lilla gaming-chassit? (tyst, litet)
fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 5, 2013 - 12:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Tja boys,

Just nu har jag ett Lian Li PC-V354B som jag tycker ar for stort. Jag har ett M-ATX-kort, en 2600K och ett GTX 580 (som ar pa vag ut, dual slot design). Utover detta finns XFX 550W PSU, 2 SSDs och 3 HDDs. Planen ar att hitta ett chassi som ar tyst, litet (mindre an det jag har nu), som tar 2 SSDs och minst en HDD.

Vad skulle ni valt? Jag har missat nagot chassi? Prisjakt, chassin

Antec NSK1380:
350W PSU, for klent? Kan ej byta ut PSUn? Tar M-ATX dock.

Silverstone SUGO07B
600W PSU, pallar trycket. ITX dock

Silverstone SUGO08B
Vad ar nytt jamfort med ovan?

BitFenix Prodigy
Tar endast ITX och ar valdigt stort. Formlodligen for stort... inte mycket mindre an chassit jag har nu heller.

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
1287852
March 5, 2013 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hade nog valt Bitfenix prodgidy. Grymt bra chassi, kanske an aning stort, men du får plats med ordentlig kylning och liknande.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1287854
March 5, 2013 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Har ett silverstone tj08-e (PS07B är typ samma med) som är okej, men kanske för stort för dig? Vill du ha ännu mindre så är ITX enda valet. Skulle dock aldrig ta prodigy då det är större än mitt t.om. Viktigt att tänka på gällande ITX är placering av cpu sockeln. Kan bli tajt mellan grafikkort och cpu om man har en större cpu-kylare.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1287855
March 5, 2013 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjalve: Mja jag tror det ar for stort faktiskt, jag gar i princip inte ner i storlek fran nuvarande chassi om jag valjer det. Sa det gar nog ut, aven om det ar riktigt bra.

Just nu

Ctrl: hm det (PS07B) ratt mkt smalare men lite hogre. Bra pris pa det dock. Jag kanske maste ga ner i ITX-storlek..

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1287858
March 5, 2013 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Det silverstone chassit jag har är väldigt rymlig iaf. Enda som ligger nära i storlek är Antec NSK 3480 som bara är ynka mindre (polaren har det så har jämnfört våra chassin). Sedan är det ITX som gäller.

Det svåra med att gå ner i storlek är att det kan bli jobbigt med en del komponenter. Särskilt kylning och nätdelar. Vet inte vilka behov du har men Lian-Li Q11 kan men iaf få in okej grafikort i.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
1287860
March 5, 2013 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Köpte mig ett In Win dragon slayer. Helt klart nöjd. Ganska mycket chassi för en röding.

drizzit
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 191
1287877
March 6, 2013 - 11:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Kör ett sånt här som htpc och är grymt nöjd: https://www.inet.se/produkt/69.....svart-usb3

Litet och stilrent med gedigen kvalite men får plats med ett riktigt gpu. Har officiellt bara 1 2.5 och 1 3.5 men kör du en 2.5 ssd finns gott om plats att sätt en extra sådan eller 2 då de inte direkt behöver skruvas fast utan dubbelhäftande tejp duger gott. Alt om du inte behöver slim platsen för en dvd finns det där plats för ett par 2.5 till.

Då min används som htpc är jag ganska ljudkännslig och har inget att klaga på ang psu fläkten men rekomenderar att byta den medföljande chassifläkten. kör själv med en 42kr (student konto) arctic cooling fläkt från dustin som funkar kanon.

Som någon nämde ovan är en sak att tänka på dock maxhöjd på kylare i dessa små chassin är låg (82mm i detta) dvs behövs en kylare typ SCYTHE BIG SHURIKEN 2 REV B som med stor sannolikhet kommer hänga ut över ram minnen vilket medför att höga minnes kylare inte får plats.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 52
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL