October 23, 2005
Ett tredje kort brukar skala dåligt om man ser till spel medans 3dmark kan utnyttja det bättre.
3dmark = 3st HD5870 bäst
Spel = 2st GTX 480 bäst
Men har du inte en jätteskärm eller ska köra flera skärmar samtidigt så ser jag båda alternativen som att bränna pengar i onödan.
November 19, 2007
KeeKe wrote: förstår inte varför man undrar om 3dmark, det är bara ett program.
Inget man sitter och använder i timmar efter timmar..
Kolla vad spelen kan använda, alternativ CAD och videoredigering.känns knas att köpa bättre hårdvara för att få mer poäng i ett program.
+1
Har också svårt att se det intressanta med att få en siffra från en program som ett slags kvitto på att man duger lr nåt.
On Topic: 2x480GTX skalar bra men personligen skulle jag ta 2x5870 istället mest för att undvika det groteska strömförbrukning av Fermi. Även om man vattenkyler dom så handlar det om ett par hundra watt värme som dumpas i rummet. Kan bli lite obehagligt att sitta i samma rum nu i sommar. 3dje kortet ger knappast nåt prestanda att tala om (annat än i 3DMark) och kan ofta strula faktiskt.
June 11, 2001
I stället för tre kort så kan du satsa på två riktiga prestandamonster som 5970 med 2GB, det räcker en hel del, även att skryta med i 3DMARK.
Här är några du dregla över
April 17, 2010
Sebbe wrote: I stället för tre kort så kan du satsa på två riktiga prestandamonster som 5970 med 2GB, det räcker en hel del, även att skryta med i 3DMARK.
Här är några du dregla över
5970 = 2st 5850
så frågan är:
3st 5870 vs 4st 5850? 🙂
June 11, 2001
Mean Machine wrote: Crossfire skalar inte nämnvärt med fler än två kort under luft/vattenkylning, så enkelt är det. Desto fler kort du lägger till efter det, desto mindre prestandaökning får du. Jag hade tagit två HD 5870 eller ett HD 5970. Kanske två HD 5870 2GB vid närmare eftertanke.
Hur lurigt är det egentligen? Om 5970 är ett dubbelt 5870 så är det som två 5870 fast bara en PCI-E används. Eftersom två kort är optimalt, skulle två 5970-kort då ge optimalt eftersom det ger fyra kort men bara tar två PCI-E? Eller är det krångligare än så?
1 Guest(s)