Håll er borta från Komplett|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Håll er borta från Komplett
Particle Man
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 198
Member Since:
January 8, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 19, 2004 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

Hej på er alla!

Jag har beslutat att vakna upp ur min lurker-status och beslutat mig för att bli lite mer aktiv, efter att ha sovit bort mycket av min forumit-tid.

Många minns nog inte mig, men nåväl...här kommer min historia

Jag beställde för en kort tid sen ett nytt grafikkort från Sapphire.
Redan vid leverans så blir jag bemött med bristande kompetens från dem. Jag beställde kortet, och fick efter ett par timmar bekräftelse att mitt paket hade blivit skickat.

Då jag inte kunde söka på kollisök dagen efter paketet blivit sänt, så kontaktar jag komplett. Först säger de att paketet är sänt, och att jag försökt söka efter min försändelse för tidigt. Dock efter vidare påtryckningar från min sida visar det sig att de aldrig ens skickat min order och att de skulle fixa detta.

När jag väl fick mitt grafikkort, upptäckte jag att den medföljande kupongen för spelet Half-Life 2 saknades.

Eftersom det var en inplastad retailversion, så kontaktade jag först Sapphires ansvarige i Skandinavien. Efter några mailväxlingar så blir jag ombedd att kontakta komplett.se för leverans utav kupongen.

Jag kontaktar då Komplett, som lovar att "fixa detta". Detta var den 22:e december 2003.

Nästan 4 veckor senare, så har jag inte hört besked eller fått någon kupong.
Jag kontaktar då dem igen, och efter 4 dagar så får jag att de köper inte grafikkort i sverige, utan från Hong Kong. Därför så anser de att de inte har ansvar för att produkten de säljer innehåller det de lovar.

Jag kan inte rekommenderar Komplett till någon överhuvudtaget. Vill ni ha samma produkt, tänk efter före och välj någon annan leverantör.

Sartic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 286
Member Since:
February 13, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
514748
January 19, 2004 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har iaf aldrig haft problem med komplett. En av dom bästa datorbutikerna just nu enligt mig.

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
514753
January 19, 2004 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

tråkigt, har beställt nog x10 och aldrig strulat det minsta.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
Member Since:
February 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
514763
January 19, 2004 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

Jag säger tvärsom, rekommenderar Komplett som fasen.. har väl beställt där >20ggr o haft problem 2ggr, fått varorna utbytta mkt snabbt och smidigt!

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
Member Since:
June 19, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
514765
January 19, 2004 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, komplett är den bästa affären jag känner till! Riktigt bra!

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
Member Since:
May 6, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
514768
January 19, 2004 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

Håller med, Komplett är bra! Oavsett butik finns det alltid missnöjda kunder men jag tror inte att Komplett har särskilt många.

Jag tycker faktiskt att ditt missnöje verkar lite överdrivet men det är svårt att sätta sig in i din situation, du kanske väldigt gärna ville ha den där kupongen 😉

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
Member Since:
March 20, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
514769
January 19, 2004 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

Gissa vem det är fel på.

Tusentals nöjda kunder eller han som hänger på telefonen dagen efter oderbekräftelse..

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
517921
January 21, 2004 - 10:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Tråden "bumpas" upp en smula med anledning av upplåsning.

*tråd upplåst*

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
Member Since:
December 18, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
518023
January 21, 2004 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

läs denna http://www.theinquirer.net/?ar.....icle=13744 ....

aja, iaf så är det juh rätt klockrent att det inte är komplett.se fel denna gång! att du ej fick med lappen där.
utan självaste tillverkaren av kortet ditt är den stora boven i dramat.. :S
*AGA*!

hellebjork
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
Member Since:
December 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
518108
January 22, 2004 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

Pim_: Är det hans fel att HL2 kupongen inte är med? Är det hans ansvar som kund eller vad menar du?

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
518201
January 22, 2004 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

Men komplett aeger, det är bara så... Jag tänker aldrig beställa från nån annan butik... Men det är klart, ingen kan ha 100% nöjda kunder..?

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
518302
January 22, 2004 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

En sak som jag inte riktigt uppfattade var om Komplett, på sin hemsida, för det specifika kort du köpt, påståt att Half Life 2 skulle ingå.
Om inte så har du ju faktiskt inget godtyckligt klagomål här alls.

Twinsen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1842
Member Since:
February 21, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
518316
January 22, 2004 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ser inte att du skrivit vilket kort du köpt. Kanske vore en idé ?

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
Member Since:
December 24, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
518365
January 22, 2004 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm.. gillar komplett.. av egen uppfattning..
och det är viktigast för mig.. alltså att jag har bra erfarenheter själv..

Antimon
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 26
Member Since:
December 29, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
518458
January 22, 2004 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Säger samma sak som de andra, Komplett är bland de bättre butikerna som finns. Bra support, snabba leveranser. Sen som sagt, så finns det ju alltid folk som är missnöjda också, men överlag så känns det som om komplett har ett bra rykte!

Ari
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 105
Member Since:
July 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
519044
January 22, 2004 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Har köpt färdigt hos komplett, har ett Asus nforce mobo som ligger på hyllan. Har sänt kortet till dom två ggr. påstår att det är ok. Har lagt ut ganska mycke på deras sk ejfel SERVICE avgifter. Kan tänka mig att beställa enklare saker som inte går sönder. El bäst att låtabli ,vill inte ha med dom o göra. Samma saker köper jag i stan billigare. Första gången dom kollade på kortet tog det ca 3v. Alltså det låg i ca 3v på deras sk. testbänk. Blah snackar dynga ,varför inte köra raka pucka o säga vi har klantat oss. Handlar hos mycom, webhallen, kylning. Dom har allt jag behöver. Sen kan jag pruta om det behövs. Hej då komplett!! Ni skiter i en del kunder för ni har ju så det räcker.

Redgrave
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
Member Since:
January 7, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
519508
January 23, 2004 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

Particle Man wrote: Hej på er alla!

När jag väl fick mitt grafikkort, upptäckte jag att den medföljande kupongen för spelet Half-Life 2 saknades.

Eftersom det var en inplastad retailversion, så kontaktade jag först Sapphires ansvarige i Skandinavien. Efter några mailväxlingar så blir jag ombedd att kontakta komplett.se för leverans utav kupongen.

Jag kan inte rekommenderar Komplett till någon överhuvudtaget. Vill ni ha samma produkt, tänk efter före och välj någon annan leverantör.

Står det på kartongen då ?? att HL2 ingår/finns med så att säga. Om inte kan du nog glömma det.
Köpte ett Hercules 9800pro kort från datorbutiken för 2 veckor sedan och det innehöll en HL2 kupong 😀

Har handlat från komplett flera gånger utan problem, brukar jämföra :bok: datorbutiken och komplett och beställa där det är billigast

Znurf
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 119
Member Since:
December 2, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
519524
January 23, 2004 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker komplett.se är jädrigt bra, har beställt 2 datorer därifrån typ... Aldrig hafft nått problem med dem alls, grejerna har fungerat perfa och de är relativt snabba också... Jag kan inte annat än rekommendera komplett 🙂

Sebastian Komplett.se
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
Member Since:
January 23, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
519828
January 23, 2004 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej Particle Man!

Tråkigt att du känner dig missnöjd med ditt senaste köp hos oss.

1. Exakt vad du anser vara bristande kompetens vet jag inte. Om det gällde frågan om spelet skulle ingå eller inte, så är det ibland svårt för oss att veta exakt (gällande programvara och dylikt) vad producenterna inkluderar med nya produkter. Därför svarar vi hellre att vi inte är 100% säkra, utan att lova någonting - tills vi är just - helt säkra. Det kan ha varit på det sätt att vi vid den tidpunkten inte kunde ge några löften om ingående programvara. Den information vi har fått idag är att spelet skall ingå med Radeon 9800 XT, men inte alltid med 9600 XT serien, det beror lite på tillverkare.

Att sedan Sapphire Norden säger att det skall ingå med detta kort, kan vi tyvärr inte ta ansvar för denna gången. Vi köper in produkter från hela världen för att slutkonsument skall få ett så bra pris som möjligt.

Vi har heller inte på sidan angett att kupongen skall följa med, och vi kan heller inte alltid hållas ansvariga för vad som sägs externt. Det vi lovar, det håller vi däremot alltid.

2. Angående att du fått felaktig information gällande ditt paket:
Vi hade en vecka problem med vår packningsavdelning samt dess statusindikation. Detta innebar att statusen på produkterna kan ha visats fel i våra interna system, och personen som du talade med angav den information han såg, vilken då verkar ha varit fel. Detta kom till vår vetskap först efter en tid, och är givetvis något vi beklagar. Lyckligtvis är problemen lösta nu, men det var tråkigt att du skulle råka lite illa ut här.

3. Det är det en helt annan sak om någon har lovat dig att "fixa" detta (HL2). Det är i så fall beklagligt om personen inte har hört av sig. Vi skall ju då givetvis stå för vårt ord! Om du vet vem det var du pratade med, eller om du har andra funderingar kring detta, är du hjärtligt välkommen att kontakta mig så att vi kan lösa detta ärende på smidigaste sätt. Du kan skriva ett PM till mig i forumet om du så önskar. Vårt mål är ju givetvis att ha nöjda kunder, och du skall inte vara ett undantag.

EDIT:

Ari, detta gäller givetvis dig också. Däremot om vi testar en produkt felfritt, så kan vi ju inte byta ut den? Det kan vara någon annan del i ditt kombination med detta moderkort som gör att det strular. Minnen exempelvis. Vi "skiter" heller inte i en enda kund som handlar hos oss. Vi gör vårt bästa för att alla som handlar hos oss skall bli så nöjda som möjligt.

MVH
Sebastian / Komplett.se

Avatar
Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
Member Since:
November 18, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
519846
January 23, 2004 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Ari wrote: Har köpt färdigt hos komplett, har ett Asus nforce mobo som ligger på hyllan. Har sänt kortet till dom två ggr. påstår att det är ok. Har lagt ut ganska mycke på deras sk ejfel SERVICE avgifter. Kan tänka mig att beställa enklare saker som inte går sönder. El bäst att låtabli ,vill inte ha med dom o göra. Samma saker köper jag i stan billigare. Första gången dom kollade på kortet tog det ca 3v. Alltså det låg i ca 3v på deras sk. testbänk. Blah snackar dynga ,varför inte köra raka pucka o säga vi har klantat oss. Handlar hos mycom, webhallen, kylning. Dom har allt jag behöver. Sen kan jag pruta om det behövs. Hej då komplett!! Ni skiter i en del kunder för ni har ju så det räcker.

senast ja handlade en låda på kylning så saknades de grejer o först så tog de 1månad o få dom första grejerna sen tog de en månad till o ida har ja äntligen fått alla grejer så de va sista gången ja handla på kylning.com! Komplett.se e dom som ja e mest nöjd me o dom har ju skit snabba leveranser allt ja har beställt där har ja fått dagen efter ja beställde!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 348
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL