January 8, 2002
Hej på er alla!
Jag har beslutat att vakna upp ur min lurker-status och beslutat mig för att bli lite mer aktiv, efter att ha sovit bort mycket av min forumit-tid.
Många minns nog inte mig, men nåväl...här kommer min historia
Jag beställde för en kort tid sen ett nytt grafikkort från Sapphire.
Redan vid leverans så blir jag bemött med bristande kompetens från dem. Jag beställde kortet, och fick efter ett par timmar bekräftelse att mitt paket hade blivit skickat.
Då jag inte kunde söka på kollisök dagen efter paketet blivit sänt, så kontaktar jag komplett. Först säger de att paketet är sänt, och att jag försökt söka efter min försändelse för tidigt. Dock efter vidare påtryckningar från min sida visar det sig att de aldrig ens skickat min order och att de skulle fixa detta.
När jag väl fick mitt grafikkort, upptäckte jag att den medföljande kupongen för spelet Half-Life 2 saknades.
Eftersom det var en inplastad retailversion, så kontaktade jag först Sapphires ansvarige i Skandinavien. Efter några mailväxlingar så blir jag ombedd att kontakta komplett.se för leverans utav kupongen.
Jag kontaktar då Komplett, som lovar att "fixa detta". Detta var den 22:e december 2003.
Nästan 4 veckor senare, så har jag inte hört besked eller fått någon kupong.
Jag kontaktar då dem igen, och efter 4 dagar så får jag att de köper inte grafikkort i sverige, utan från Hong Kong. Därför så anser de att de inte har ansvar för att produkten de säljer innehåller det de lovar.
Jag kan inte rekommenderar Komplett till någon överhuvudtaget. Vill ni ha samma produkt, tänk efter före och välj någon annan leverantör.
May 6, 2002
Håller med, Komplett är bra! Oavsett butik finns det alltid missnöjda kunder men jag tror inte att Komplett har särskilt många.
Jag tycker faktiskt att ditt missnöje verkar lite överdrivet men det är svårt att sätta sig in i din situation, du kanske väldigt gärna ville ha den där kupongen 😉
December 18, 2002
läs denna http://www.theinquirer.net/?ar.....icle=13744 ....
aja, iaf så är det juh rätt klockrent att det inte är komplett.se fel denna gång! att du ej fick med lappen där.
utan självaste tillverkaren av kortet ditt är den stora boven i dramat.. :S
*AGA*!
December 22, 2003
July 1, 2002
Har köpt färdigt hos komplett, har ett Asus nforce mobo som ligger på hyllan. Har sänt kortet till dom två ggr. påstår att det är ok. Har lagt ut ganska mycke på deras sk ejfel SERVICE avgifter. Kan tänka mig att beställa enklare saker som inte går sönder. El bäst att låtabli ,vill inte ha med dom o göra. Samma saker köper jag i stan billigare. Första gången dom kollade på kortet tog det ca 3v. Alltså det låg i ca 3v på deras sk. testbänk. Blah snackar dynga ,varför inte köra raka pucka o säga vi har klantat oss. Handlar hos mycom, webhallen, kylning. Dom har allt jag behöver. Sen kan jag pruta om det behövs. Hej då komplett!! Ni skiter i en del kunder för ni har ju så det räcker.
January 7, 2004
Particle Man wrote: Hej på er alla!
När jag väl fick mitt grafikkort, upptäckte jag att den medföljande kupongen för spelet Half-Life 2 saknades.
Eftersom det var en inplastad retailversion, så kontaktade jag först Sapphires ansvarige i Skandinavien. Efter några mailväxlingar så blir jag ombedd att kontakta komplett.se för leverans utav kupongen.
Jag kan inte rekommenderar Komplett till någon överhuvudtaget. Vill ni ha samma produkt, tänk efter före och välj någon annan leverantör.
Står det på kartongen då ?? att HL2 ingår/finns med så att säga. Om inte kan du nog glömma det.
Köpte ett Hercules 9800pro kort från datorbutiken för 2 veckor sedan och det innehöll en HL2 kupong 😀
Har handlat från komplett flera gånger utan problem, brukar jämföra :bok: datorbutiken och komplett och beställa där det är billigast
January 23, 2004
Hej Particle Man!
Tråkigt att du känner dig missnöjd med ditt senaste köp hos oss.
1. Exakt vad du anser vara bristande kompetens vet jag inte. Om det gällde frågan om spelet skulle ingå eller inte, så är det ibland svårt för oss att veta exakt (gällande programvara och dylikt) vad producenterna inkluderar med nya produkter. Därför svarar vi hellre att vi inte är 100% säkra, utan att lova någonting - tills vi är just - helt säkra. Det kan ha varit på det sätt att vi vid den tidpunkten inte kunde ge några löften om ingående programvara. Den information vi har fått idag är att spelet skall ingå med Radeon 9800 XT, men inte alltid med 9600 XT serien, det beror lite på tillverkare.
Att sedan Sapphire Norden säger att det skall ingå med detta kort, kan vi tyvärr inte ta ansvar för denna gången. Vi köper in produkter från hela världen för att slutkonsument skall få ett så bra pris som möjligt.
Vi har heller inte på sidan angett att kupongen skall följa med, och vi kan heller inte alltid hållas ansvariga för vad som sägs externt. Det vi lovar, det håller vi däremot alltid.
2. Angående att du fått felaktig information gällande ditt paket:
Vi hade en vecka problem med vår packningsavdelning samt dess statusindikation. Detta innebar att statusen på produkterna kan ha visats fel i våra interna system, och personen som du talade med angav den information han såg, vilken då verkar ha varit fel. Detta kom till vår vetskap först efter en tid, och är givetvis något vi beklagar. Lyckligtvis är problemen lösta nu, men det var tråkigt att du skulle råka lite illa ut här.
3. Det är det en helt annan sak om någon har lovat dig att "fixa" detta (HL2). Det är i så fall beklagligt om personen inte har hört av sig. Vi skall ju då givetvis stå för vårt ord! Om du vet vem det var du pratade med, eller om du har andra funderingar kring detta, är du hjärtligt välkommen att kontakta mig så att vi kan lösa detta ärende på smidigaste sätt. Du kan skriva ett PM till mig i forumet om du så önskar. Vårt mål är ju givetvis att ha nöjda kunder, och du skall inte vara ett undantag.
EDIT:
Ari, detta gäller givetvis dig också. Däremot om vi testar en produkt felfritt, så kan vi ju inte byta ut den? Det kan vara någon annan del i ditt kombination med detta moderkort som gör att det strular. Minnen exempelvis. Vi "skiter" heller inte i en enda kund som handlar hos oss. Vi gör vårt bästa för att alla som handlar hos oss skall bli så nöjda som möjligt.
MVH
Sebastian / Komplett.se
November 18, 2003
Ari wrote: Har köpt färdigt hos komplett, har ett Asus nforce mobo som ligger på hyllan. Har sänt kortet till dom två ggr. påstår att det är ok. Har lagt ut ganska mycke på deras sk ejfel SERVICE avgifter. Kan tänka mig att beställa enklare saker som inte går sönder. El bäst att låtabli ,vill inte ha med dom o göra. Samma saker köper jag i stan billigare. Första gången dom kollade på kortet tog det ca 3v. Alltså det låg i ca 3v på deras sk. testbänk. Blah snackar dynga ,varför inte köra raka pucka o säga vi har klantat oss. Handlar hos mycom, webhallen, kylning. Dom har allt jag behöver. Sen kan jag pruta om det behövs. Hej då komplett!! Ni skiter i en del kunder för ni har ju så det räcker.
senast ja handlade en låda på kylning så saknades de grejer o först så tog de 1månad o få dom första grejerna sen tog de en månad till o ida har ja äntligen fått alla grejer så de va sista gången ja handla på kylning.com! Komplett.se e dom som ja e mest nöjd me o dom har ju skit snabba leveranser allt ja har beställt där har ja fått dagen efter ja beställde!
1 Guest(s)