Håll er borta från Komplett|Page 2|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Håll er borta från Komplett
-d-himself-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1491
sp_UserOfflineSmall Offline
519894
January 23, 2004 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

har aldrig haft problem med komplett..

Ari
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 105
520075
January 23, 2004 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Sebastian. Minnena är köpta av er. när jag tröttnade på att vänta åkte jag in till mycom o köpte storebror till nämda kort,titta på specen. Voila fungerade ju hur bra som helst. Varför blir man misstrodd ,typ det kan va det o det felet minnet el. kabeln eller det eller det eller det.Man har faktist gott om tid att felsöka samt göra en felsökning på sig själv.
Strax innan jul köpte två arbetskamrater på jobbet dator, frågade var man skulle köpa o dyl. Blev faktist Dell.

M0rbid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 692
520092
January 23, 2004 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Beställde satadiskar fårn komplett i förramånaden och efter som jag inte visste ifall det fanns vanliga molex anslutning på diskarna ringde jag och frågade om jag behövde converters till diskarna

och engligt killen i supporten så fanns det inte molex så man måste köpa convertrar från molex till sata ström, och gissa vad jag ser när diskarna kommer, visst fan finns det molex ansultning på dom, skall ringa och språka med dom på måndag och se till att få pengarna tilbax för convertrarna,

för övrigt är jag mycket nöjd med komplett.se

Sebastian Komplett.se
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 7
520625
January 24, 2004 - 10:54 am
sp_Permalink sp_Print

Ari wrote: Sebastian. Minnena är köpta av er. när jag tröttnade på att vänta åkte jag in till mycom o köpte storebror till nämda kort,titta på specen. Voila fungerade ju hur bra som helst. Varför blir man misstrodd ,typ det kan va det o det felet minnet el. kabeln eller det eller det eller det.Man har faktist gott om tid att felsöka samt göra en felsökning på sig själv.
Strax innan jul köpte två arbetskamrater på jobbet dator, frågade var man skulle köpa o dyl. Blev faktist Dell.

Hej igen Ari!

Att det skulle vara minnena det var fel på var mer ett exempel än fakta.
Jag kan garantera dig att de kort som kommer in till oss kontrolleras ordentligt efter fel. Det kan möjligtvis ha varit en annan komponent i ditt system som orsakade problemen. Det är därför alltid viktigt att skriva en ordentlig felbeskrivning, samt inkludera alla de komponenter man köpt av oss, vilka man tror är involverade i problemet. Att sedan "storebror" till detta kort fungerade för dig kan ha en rad olika orsaker.

Vi får dagligen in produkter som inte fungerar pga av monterings eller handhavande fel. Dessa kort kan vi givetvis inte bara "byta ut" om vi inte kan återskapa felet i våra testmiljöer.

Det handlar inte heller om att du blir misstrodd på något sätt. Ingen har tvivlat på att du har problem. Att det skulle vara knutet enbart till moderkortet verkar vi dock vara mer oense om. Vi tjänar ingenting på att testa saker "ok" och sedan skicka tillbaka dem. Vi vet att kunder kan bli irriterade på detta, men samtidigt kan inte vi stå för kostnaden om kortet fungerar bra hos oss.

För att allt skall fungera måste vi i vår tur få ersättning från tillverkaren av det defekta kortet. Om tillverkare testar kortet utan anm., så får vi ingen ersättning för detta. Givetvis ingen hållbar situation.

Då man köper enskilda komponenter så är det faktiskt kunden själv som måste felsöka och konstatera var i felet ligger. Vår support finns där som en extra hjälp på vägen för att hitta den felande länken. Dit är man alltid välkommen att ringa.

Det är alltid svårt att diskutera specifika fall på detta vis, då jag inte har tillgång till några av dina uppgifter. Som sagt går det inte heller alltid att ha 100% nöjda kunder, men vi gör vårt allra bästa för att så många som möjligt skall bli det. Att ni sedan hittade en passande leverantör är ju bara bra.

Mvh
Sebastian / Komplett.se

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
520633
January 24, 2004 - 11:01 am
sp_Permalink sp_Print

M0rbid wrote: Beställde satadiskar fårn komplett i förramånaden och efter som jag inte visste ifall det fanns vanliga molex anslutning på diskarna ringde jag och frågade om jag behövde converters till diskarna

och engligt killen i supporten så fanns det inte molex så man måste köpa convertrar från molex till sata ström, och gissa vad jag ser när diskarna kommer, visst fan finns det molex ansultning på dom, skall ringa och språka med dom på måndag och se till att få pengarna tilbax för convertrarna,

för övrigt är jag mycket nöjd med komplett.se

Vissa SATA diskar har endast den där SATA kontakten... andra har både 4pin samt den där speciella SATA kontakten.

Seagate vet jag iaf har den där 15pins varianten endast :E

M0rbid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 692
520697
January 24, 2004 - 12:13 pm
sp_Permalink sp_Print

jo jag visste också att vissa diskar har båda utagen och vissa bara har sata det var därför jag ringde och frågade vilket som var fallet gällande mina maxtor diskar och dom sa då klart och tydligt att dom bara skulle ha sata ström,

blev måttligt less när diskarna kommer och det visar sig att dom har båda utagen och att jag har beställt 2 converters i onödan, inte för att det handlar om så mycket pengar men däremot principer.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 372
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL