December 4, 2001
Ja som frågan lyder, håller Gamecube på att dö ut?
Hade tänkt att köpa Gamecube så småningom, i slutet av månaden, men efter att ha sett på ett TV-spels program på TV4+ så blev jag osäker. Kanske är de dumt? Dem sa nämligen att Gamecube kommer dö ut senare i år o att oberoende spelbolag inte kommer släppa sina spel till Gamecube mer.
Så är det bättre o köpa Xbox? Men när dör Xbox ut då? Man vill ju inte ha nåt gammalt som inte håller så länge.
Sen är det ju en prisfråga oxå! Xbox är ju minst dubbelt så dyrt, de gjorde oxå att jag funderade ännu mer på Gamecuben. O de finns ju en hel del roliga spel till GC, men de gör de ju även till Xbox....
När kommer XBOX 2? Är de lönt o köpa Xbox nu? Men de borde dröja ett par år i a f innan XBOX 2 kommer väl ?
Frågan är bara hur jag ska göra. Vill ju spela igen!!!
Sätt i gång o diskutera nu.
January 16, 2003
http://www.nordicgamers.com/?n.....acdbb89759
Så gamecuben dör inte ut i år iaf 😛 och xbox2 eller xbox next som den kallas kommer komma i slutet år 2005 och då dör väl xbox..
February 21, 2003
ps3
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 13, 2002
Jag köpte en Xbobx för två veckor sedan, då jag började tröttna på alla spel till PC. Jag valde mellan Gamecube och Xbox, men det blev alltså Xbox.
Jag resonerade som så att Xbox har ett starkare företag bakom sig (Microsoft), samt att Xbox-Live (spela över Internet) fungerar såpass bra, samt att det finns en hel del bra tittlar!
Gamecube har iofs också många bra spel, som Mario Kart: Dubble Dash, Luigi's Mansion, Super Smash Bros och Metroid Prime. Tyvärr finns det inte så många fler bra spel....
Till Xbox finns det ju massvis med bra tittlar, och ännu fler till PS2, men det är lättare att spela över Internet med Xbox. Dessutom är Xbox billigare!
January 20, 2003
PS2 har ju lätt bättre spel, men det är inte den bästa kvaliten på vissa komponenter och det kommer antagligen inte PS3 heller ha om man ser på hur Sony har skött sig tidigare.
De har fortfarande problem med laserpickupen+luckan.
X-box däremot är så jävligt bra uttänkt iom att det är så lätt att byta hårdvara.
Skulle nog vänta på X-box2 och att det kanske blir Atikort i den gör ju inte saken sämre 😀
Skulle nog tänka mer på om skiten håller än att om den blir gammal eller ej , but that's just me.
May 8, 2001
Att vänta på X-box 2 verkar ju helt idiotiskt om man redan nu funderar på att köpa en konsoll... Kommer om ca 2 år (om det inte blir förseningar) vilket ju är ganska lång tid... Själv har jag ett PS2 och ett GameCube. PS2 har jag varit jävligt nöjd med men det börjar kännas lite gammalt nu. Tycker nog inte att det är ett bra köp idag om du inte är väldigt intresserad av de spel som släpps exklusivt till denna konsol, t.ex. Final Fantay-spelen. Mitt GameCube köpte jag för att det var så billigt (799 kr inkl Metroid Prime) och det är jag mkt nöjd med för de pengarna. Metriod Prime är ett underbart spel men det kommer nog inte att bli mer än det och Zelda (som efter första intrycket inte verkar lika underbart) som kommer att spelas på den tror jag.
Kommer så snart jag jag spelat igenom Final Fantasy X:2 att sälja mitt PS2 och köpa en X-box. Fördelen med X-boxen är ju prestandan (och att möjligheten att använda den som MM-center finns). Nackdelen har varit att det inte funnits så många bra spel men det har ju hänt en hel del där på senaste tiden. (Nej jag tycker INTE att Halo var ett bra spel...)
Hoppas mina erfarenheter och åsikter kan ge lite vägledning!?
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
March 20, 2003
Om du inte vet varför du skall köpa en Gamecube, gör det inte.
Själv är jag helsåld på Zelda, Mario och andra Nintendo-exlusiva titlar och kan därför inte vara utan dem.
Nästan alla "ej Nintendo titlar" kommer till samtliga plattformar, och då är Xboxen det bästa valet.
December 4, 2001
Ja det var ju lite mer info, tackar alla för de. Fortsätt gärna skriva.
Men som sagt, jag vet ju varför jag köper en GC om jag nu gör det. Det är ju för att spela Sonic, Zelda o de.. men de finns ju som sagt en hel del bra titlar till XBOXEN oxå.. som jag oxå vill ha men som ej finns till GC. Och det känns fånigt o köpa en GC när man vet att Xboxen är så mycket bättre. Men det är ju även en prisfråga!! Är grafiken så mycket bättre i XBOX? Är det värt 1000:- extra? Jag har ingen nytta av att chippa den eller spela DVD i den, det är bara spela jag vill.
Är de ingen som vill sälja sin XBOX billigt?
November 22, 2001
Det är inte så stor skillnad som folk vill hävda.
Visst finns det en liten skillnad i grafik, men jag skulle undvika xbox.
Jag har ps2 och gamecube, får säga att efter jag köpte gamecuben inser jag hur mycket jag saknat mario 🙂
Men som sagt så gillar du mario/zelda/sonic mm så absolut en gamecube, gillar du dem inte så kanske du ska ta en xbox då jag skulle gissa på att det kommer komma lite mer spel till den (vet dock inte om det kommer något bra xbox exklusivt spell)
1 Guest(s)