Håller Gamecube på att dö ut?|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Håller Gamecube på att dö ut?
Kid Rock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 531
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 11, 2004 - 4:11 am
sp_Permalink sp_Print

Ja som frågan lyder, håller Gamecube på att dö ut?

Hade tänkt att köpa Gamecube så småningom, i slutet av månaden, men efter att ha sett på ett TV-spels program på TV4+ så blev jag osäker. Kanske är de dumt? Dem sa nämligen att Gamecube kommer dö ut senare i år o att oberoende spelbolag inte kommer släppa sina spel till Gamecube mer.

Så är det bättre o köpa Xbox? Men när dör Xbox ut då? Man vill ju inte ha nåt gammalt som inte håller så länge.

Sen är det ju en prisfråga oxå! Xbox är ju minst dubbelt så dyrt, de gjorde oxå att jag funderade ännu mer på Gamecuben. O de finns ju en hel del roliga spel till GC, men de gör de ju även till Xbox....

När kommer XBOX 2? Är de lönt o köpa Xbox nu? Men de borde dröja ett par år i a f innan XBOX 2 kommer väl ?

Frågan är bara hur jag ska göra. Vill ju spela igen!!!
Sätt i gång o diskutera nu.

hehehe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
538821
February 11, 2004 - 4:34 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.nordicgamers.com/?n.....acdbb89759

Så gamecuben dör inte ut i år iaf 😛 och xbox2 eller xbox next som den kallas kommer komma i slutet år 2005 och då dör väl xbox..

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
538822
February 11, 2004 - 5:00 am
sp_Permalink sp_Print

vill du köpa min gamecube? har kvitto, garanti, ett spel o ett minneskort till det...

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
538826
February 11, 2004 - 6:01 am
sp_Permalink sp_Print

ps3

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

GolZa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 592
538830
February 11, 2004 - 6:12 am
sp_Permalink sp_Print

Jag köpte en Xbobx för två veckor sedan, då jag började tröttna på alla spel till PC. Jag valde mellan Gamecube och Xbox, men det blev alltså Xbox.

Jag resonerade som så att Xbox har ett starkare företag bakom sig (Microsoft), samt att Xbox-Live (spela över Internet) fungerar såpass bra, samt att det finns en hel del bra tittlar!

Gamecube har iofs också många bra spel, som Mario Kart: Dubble Dash, Luigi's Mansion, Super Smash Bros och Metroid Prime. Tyvärr finns det inte så många fler bra spel....

Till Xbox finns det ju massvis med bra tittlar, och ännu fler till PS2, men det är lättare att spela över Internet med Xbox. Dessutom är Xbox billigare!

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
538851
February 11, 2004 - 7:16 am
sp_Permalink sp_Print

PS2 har ju lätt bättre spel, men det är inte den bästa kvaliten på vissa komponenter och det kommer antagligen inte PS3 heller ha om man ser på hur Sony har skött sig tidigare.
De har fortfarande problem med laserpickupen+luckan.
X-box däremot är så jävligt bra uttänkt iom att det är så lätt att byta hårdvara.
Skulle nog vänta på X-box2 och att det kanske blir Atikort i den gör ju inte saken sämre 😀
Skulle nog tänka mer på om skiten håller än att om den blir gammal eller ej , but that's just me.

jonaz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 940
538921
February 11, 2004 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

Att vänta på X-box 2 verkar ju helt idiotiskt om man redan nu funderar på att köpa en konsoll... Kommer om ca 2 år (om det inte blir förseningar) vilket ju är ganska lång tid... Själv har jag ett PS2 och ett GameCube. PS2 har jag varit jävligt nöjd med men det börjar kännas lite gammalt nu. Tycker nog inte att det är ett bra köp idag om du inte är väldigt intresserad av de spel som släpps exklusivt till denna konsol, t.ex. Final Fantay-spelen. Mitt GameCube köpte jag för att det var så billigt (799 kr inkl Metroid Prime) och det är jag mkt nöjd med för de pengarna. Metriod Prime är ett underbart spel men det kommer nog inte att bli mer än det och Zelda (som efter första intrycket inte verkar lika underbart) som kommer att spelas på den tror jag.

Kommer så snart jag jag spelat igenom Final Fantasy X:2 att sälja mitt PS2 och köpa en X-box. Fördelen med X-boxen är ju prestandan (och att möjligheten att använda den som MM-center finns). Nackdelen har varit att det inte funnits så många bra spel men det har ju hänt en hel del där på senaste tiden. (Nej jag tycker INTE att Halo var ett bra spel...)

Hoppas mina erfarenheter och åsikter kan ge lite vägledning!?

Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
538928
February 11, 2004 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

Om du inte vet varför du skall köpa en Gamecube, gör det inte.
Själv är jag helsåld på Zelda, Mario och andra Nintendo-exlusiva titlar och kan därför inte vara utan dem.
Nästan alla "ej Nintendo titlar" kommer till samtliga plattformar, och då är Xboxen det bästa valet.

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
538940
February 11, 2004 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Som Pim_: Gillar du Nintendos spelserier så köper du en gc, men tänker du bara köpa plattformsgemensamma spel är xbox bättre pga. grafiken. Jag tycker du går miste om mycket om du köper en xbox istället för gamecube...

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
538990
February 11, 2004 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Xboxen är mest lämpad som warez maskin, om du vill chippa den, se på divx filmer mm...

Annars så skulle jag ha köpt GC.

Kanske jag också ska göra det snart 🙂

Kid Rock
Kommer du hit ofta?
Medlem
539092
February 11, 2004 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: vill du köpa min gamecube? har kvitto, garanti, ett spel o ett minneskort till det...

Du har PM!

Kid Rock
Kommer du hit ofta?
Medlem
539099
February 11, 2004 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det var ju lite mer info, tackar alla för de. Fortsätt gärna skriva.
Men som sagt, jag vet ju varför jag köper en GC om jag nu gör det. Det är ju för att spela Sonic, Zelda o de.. men de finns ju som sagt en hel del bra titlar till XBOXEN oxå.. som jag oxå vill ha men som ej finns till GC. Och det känns fånigt o köpa en GC när man vet att Xboxen är så mycket bättre. Men det är ju även en prisfråga!! Är grafiken så mycket bättre i XBOX? Är det värt 1000:- extra? Jag har ingen nytta av att chippa den eller spela DVD i den, det är bara spela jag vill.
Är de ingen som vill sälja sin XBOX billigt?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
540056
February 12, 2004 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte så stor skillnad som folk vill hävda.
Visst finns det en liten skillnad i grafik, men jag skulle undvika xbox.
Jag har ps2 och gamecube, får säga att efter jag köpte gamecuben inser jag hur mycket jag saknat mario 🙂

Men som sagt så gillar du mario/zelda/sonic mm så absolut en gamecube, gillar du dem inte så kanske du ska ta en xbox då jag skulle gissa på att det kommer komma lite mer spel till den (vet dock inte om det kommer något bra xbox exklusivt spell)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 299
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL