January 26, 2004
Är inne på att köpa en nu telefon från USA. Men hur är det igentligen med frakt och tullar. Kostar det skjortan så det är ingen ide att ens tänka tanken?
Har hört att man kan typ betala i förskott och att dom sen skickar den som "gåva" till mig och på så sätt slipper tull m.m.
Nån som har några erfarenheter av att köpa prylar från USA?
May 1, 2001
Mjo, telefoner med trippelband, dvs 900mhz, 1800mhz och 1900mhz funkar ju i usa. Men deras telefoner funkar inte i sverige eftersom vi inte har 1900mhz nät här. Tror jag iaf. Om du köper en telefon från tyskland så fungerar den säkert eftersom hela europa har samma system.
February 12, 2003
gUrr wrote: Mjo, telefoner med trippelband, dvs 900mhz, 1800mhz och 1900mhz funkar ju i usa. Men deras telefoner funkar inte i sverige eftersom vi inte har 1900mhz nät här. Tror jag iaf. Om du köper en telefon från tyskland så fungerar den säkert eftersom hela europa har samma system.
Däremot är det väl 1800 mhz i europa?
Trippelband-lurar funkar överallt, däremot brukar det vara skum teckenvisning, kan vara värt att tänka på?
EDIT: Det var inte japan han skulle köpa ifrån...:)
May 17, 2002
gUrr wrote: Mjo, telefoner med trippelband, dvs 900mhz, 1800mhz och 1900mhz funkar ju i usa. Men deras telefoner funkar inte i sverige eftersom vi inte har 1900mhz nät här. Tror jag iaf. Om du köper en telefon från tyskland så fungerar den säkert eftersom hela europa har samma system.
men om du köper en trippelbandstelefon från USA så funkar den i sverige, glöm inte att det finns amerikaner som reser med 😉
1 Guest(s)