January 20, 2003
Ctrl wrote: All import måste tullas, tråkigt men sant.
Skitsnack. Jag har beställt prylar ett flertalgånger från amerikanska Ebay, och har bara tullat en gång och då en struntsumma i sammanhanget. Säljarna brukar skriva "gift" på paketet och då slipper man tulla vanligtvis... jag har aldrig haft några problem med ebay alls, säljarna är generellt mycket serviceminded.
March 10, 2003
Jo, skickas det som gift skall det gå igenom om värdet inte överstiger 500sek.
Problemet blir när du beställer och tullen plockar ditt paket i en rutinkoll.
Sedan känns det inte smart att skicka som gift, men det kanske är min vidskepelse.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 18, 2003
GroundX wrote: Okej, kanske ska ta och köpa lite grejer där då! Men man är ju lite orolig över vad som kan hända på vägen och om det är något fel på grejerna osv......
pompougnac: du kanske vet mer exakt hur paypal fungerar?
paypal e rätt nice, har handlat grejer från usa och tyskland, grejerna från usa försvann på vägen så e de mycke pengar de handlar om se till att fixa försäkring på paketet, för mig va de bara 32usd så säljare gav mig pengarna tillbaka efter massa strul o letandes efter paketet i 2månader.
sen när ja köpte från tyskland så funka de perfekt, fick grejerna efter ungefär 1vecka
January 31, 2004
Snowman89 wrote: [quote=GroundX]Okej, kanske ska ta och köpa lite grejer där då! Men man är ju lite orolig över vad som kan hända på vägen och om det är något fel på grejerna osv......
pompougnac: du kanske vet mer exakt hur paypal fungerar?
paypal e rätt nice, har handlat grejer från usa och tyskland, grejerna från usa försvann på vägen så e de mycke pengar de handlar om se till att fixa försäkring på paketet, för mig va de bara 32usd så säljare gav mig pengarna tillbaka efter massa strul o letandes efter paketet i 2månader.
sen när ja köpte från tyskland så funka de perfekt, fick grejerna efter ungefär 1vecka
Om det står på paketet försäkrat belopp så åker du garanterat på tull, då räknar de på det försäkrade beloppet, hände mig när jag köpte min kamera från usa. För övrigt säljs det otroligt mycket som är splitter nytt på ebay till rena fynd priserna om man jämför motsvarande pris här i sverige.
October 9, 2002
1 Guest(s)