September 30, 2003
Jag har funderat på att köpa en SE K700, en Nokia 7610 eller en Siemens S65!
Då är frågan, vilken av dessa skulle _ni_ rekommendera?
K700'an tycker jag själv verkar som den bästa, men hade vart kul att vara lite annorlunda nån gång också. Nackdelen med Nokian är väl att mp3 låtarna inte ska vara så bra (+) detta eftersom det är streamande ljud och inte Mono, är detta rätt? Sen har den ingen IR heller, men som jag förstått så ska Bluetooth funka likadant? Ringsignalerna också, dom kan väl ha olika kanalers ljud? Isåfall är väl Nokian sämre, eller? Vet inte riktigt vad den ligger på. Sen så har Nokian och Siemensen kameror på 1 megapixel, men detta kanske itne spelar så stor roll?
Nån som är bra på detta med telefoner och kan säga mig lite om dessa 3? Eller nån som kanske har eller har haft nån av dessa?
Här kommer länk ifall ni inte vet vilka det är;
March 23, 2003
Jag har en K700 och är så jävla nöjd, lätt den bästa telefonen jag har haft av både Ericsson o Nokia.
Om man är ute efter att ta bilder med telefonen, så duger K700, men inte mer. Men även med 1 megapixel så är ju inte kvaliten så otroligt bra heller.
Har min digitalkamera för att ta bilder som är värda att ha.
Sedan är kvaliten på ljudet bra när det gäller radio, mp3 och sådant.
Den har även en lättningslampa om man vill ta närbilder i mörker..
Är kanske partisk, men K700 är helt klart värd att ha.
May 17, 2002
Skulle rekomender SE K700, det är verkligen telfonernas rolls royce.
Den har fått toppbetyg i alla tester, den älskas av ägarna. Skärmen är bra och menyerna lättförståliga.
Det som är negativt med den är att kameran suger (fast det gör alla kameramobiler iof), den är dyr och den är ganska klumpig.
se bara till att inte köpa en K700 med vodafone live, då har den inte alla funktioner som den skulle ha.
January 31, 2004
k700 är väl den telefonen som är snyggast av dom tre du tar upp, nackdelen med den är att många fortfarande har problem med sin mjukvara, inget problem dock, då det bara är att uppgradera den.
Det som jag anser vara den största bristen på k700 är minnet, att det inte går att bygga ut som det gör på ex 6230 eller 7610. Att 7610 kör mono stämmer vilket oxå är en nackdel. Kameran ger faktiskt hyffsade bilder som går att skriva ut. Men det går fortfarande inte att mäta med motsvarande pixlar på en kamera.
7610 är lite klumpigare att ta med sig, än k700
Annars är ju k500 ett alternativ det som skilljer sig mot k700 är att den inte har radio och sämre skärm
Gillar själv 6230 har samma funktioner som k700, men har utbyggbart minne till 128mb. Det MMC minnet ligger runt 200:-. Dock tycker jag k700 är snyggare..
Siemens M65, de erfarenheter jag har av den är att menysystemet upplevs krångligt. Tycker oxå att den ger ett plastigt intryck.
April 13, 2004
Krqagyzzz wrote: se bara till att inte köpa en K700 med vodafone live, då har den inte alla funktioner som den skulle ha.
Jag har köpt en Z600 med Vodafone LIVE. Abbonemangen går ut om ~ 2 månader. Har inte bestämt mig än om jag ska behålla den och avsluta abbonemanget, eller ta en ny och fortsätta abbonemanget.
Om jag avslutar de, kan jag då "låsa upp" de funktioner som är låsta iom Vodafone LIVE? (om det nu var några låsta i Z600an, inga jag har saknat iaf)..
July 20, 2001
Neam wrote: [quote=Krqagyzzz]se bara till att inte köpa en K700 med vodafone live, då har den inte alla funktioner som den skulle ha.
Jag har köpt en Z600 med Vodafone LIVE. Abbonemangen går ut om ~ 2 månader. Har inte bestämt mig än om jag ska behålla den och avsluta abbonemanget, eller ta en ny och fortsätta abbonemanget.
Om jag avslutar de, kan jag då "låsa upp" de funktioner som är låsta iom Vodafone LIVE? (om det nu var några låsta i Z600an, inga jag har saknat iaf)..
jag är i samma sitts, jag funderar på om man skulle slå på stort och gå över till 3G, för Sonyericssons nya V800 får mig bara att smälta
http://www.mobileburn.com/news.jsp?Id=873
June 3, 2001
Krqagyzzz wrote: Skulle rekomender SE K700, det är verkligen telfonernas rolls royce.
Den har fått toppbetyg i alla tester, den älskas av ägarna. Skärmen är bra och menyerna lättförståliga.
Word.
Jag har en K700, bästa telefonen jag haft och jag älskar den. [Image Can Not Be Found]
September 30, 2003
Ja ni, jag fick mkt tips, och det tackar jag för. Men det känns som att alla har ju en K700, iofs kan man ju inte tänka så heller. Men jag håller med om att det verkar vara den bästa av dessa tre, och för dom pengarna, ojoj, man kan ju bara tacka o ta emot höll jag på att säga : P Men jag är ännu inte helt säkert, säger ni att Nokia 6230 har precis samma funktioner?
Men sedan har jag sett att det kommer några nya intressanta telefoner, men vet inte så mkt om dom, vet ni nån ny som kommer som kommer att vara i samma klass som t.ex K700'an? Hade funderat på en S700, men det var innan dom hade sagt att priset skulle ligga kring 7000kr. Men som sagt, kommer det nån annan intresannt telefon inom en snar framtid?
May 1, 2003
Gueno wrote: [quote=Krqagyzzz]Skulle rekomender SE K700, det är verkligen telfonernas rolls royce.
Word.
Jag har en K700, bästa telefonen jag haft och jag älskar den. [Image Can Not Be Found]
Så sant så sant.
July 22, 2003
a01marev wrote: .....
Gillar själv 6230 har samma funktioner som k700, men har utbyggbart minne till 128mb. Det MMC minnet ligger runt 200:-. Dock tycker jag k700 är snyggare..
Du kan ha 1GB MMC-kort i 6230.
Det är mellan 6230 och k700 det står för mig nu när jag ska köpa ny telefon. Kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag vill ha. När k700 hade stora problem med batteritiden så lutade det åt 6230, men nu har de fixat till batteritden så det är återigen dött lopp.
January 26, 2004
Jag är oxå väldigt nöjd med min K700. Kameran är väll inget att hurra för med den duger som sagt.
Jag var inne på att skaffa S700:an när den kom å men det var innan man fick reda på priset 🙂 6-7kkr är lite saftigt men fan vad läcker den är. Tänk att kolla på en hel film på mobilen 🙂 nu får jag nöja mig med mina simpsons avsnitt 😀
May 17, 2002
liinus_ wrote: Ja ni, jag fick mkt tips, och det tackar jag för. Men det känns som att alla har ju en K700, iofs kan man ju inte tänka så heller. Men jag håller med om att det verkar vara den bästa av dessa tre, och för dom pengarna, ojoj, man kan ju bara tacka o ta emot höll jag på att säga : P Men jag är ännu inte helt säkert, säger ni att Nokia 6230 har precis samma funktioner?
Men sedan har jag sett att det kommer några nya intressanta telefoner, men vet inte så mkt om dom, vet ni nån ny som kommer som kommer att vara i samma klass som t.ex K700'an? Hade funderat på en S700, men det var innan dom hade sagt att priset skulle ligga kring 7000kr. Men som sagt, kommer det nån annan intresannt telefon inom en snar framtid?
Du säger att alla har den telefonen, visst det är sant men det måste också bero på något.
SE kommer snart (om det inte redan är gjort) att lansera Sina telefoner K500 och F500. De skall troligen vara lite billigare (och då självklart sämre) än K700:an och S700:an, men om du vill byta telefon ofta och då inte ha "en telefon som alla andra har" så kan det vara smidigt att inte kasta ut 7k på en slit och slängprodukt.
se mer här:
April 13, 2004
RatAta[BK wrote: ][quote=Neam][quote=Krqagyzzz]se bara till att inte köpa en K700 med vodafone live, då har den inte alla funktioner som den skulle ha.
jag är i samma sitts, jag funderar på om man skulle slå på stort och gå över till 3G, för Sonyericssons nya V800 får mig bara att smälta
Ååååh. Jag är kär. :bgrin:
Tror att jag bestämt mig för att slopa min Z600 nu. :blink:
May 5, 2004
Om man ska köpa 6230, köp 6260 (om man gillar clam-shell) Samma funktioner men med större skärm osv 🙂
Lite saftigt pris va, 6-7k för en telefon som kan gå sönder samma dag man köpt den
Sen finns ju LG T5100 om man inte är kräsen med t.ex Bluetooth. Den har trots allt 262 000 färger och 1.3MP kamera :worshipp:
April 13, 2004
RatAta[BK wrote: ][quote=Neam][quote=Krqagyzzz]se bara till att inte köpa en K700 med vodafone live, då har den inte alla funktioner som den skulle ha.
Har du något datum på när den börjar säljas med Vodafone?
Vet du vad den kommer att kosta?
May 5, 2004
Neam wrote: [quote=viki]Lite saftigt pris va, 6-7k för en telefon som kan gå sönder samma dag man köpt den
Så kan man väl inte resonera?
Om du köper en bil för ca 300 000kr så kan du ju krocka eller köra av vägen när du ska åka hem från bilaffären. 😕
That's right, Jag tar omedelbart tillbaka det 🙄
1 Guest(s)