April 20, 2002
Tjenare.
Nu får jag snart 6000 kronor ungefär och ska lägga dem på nya datordelar. Jag har plockat ihop det jag behöver(tror jag) och undrar om det låter bra.
Väljer du att skriva någon negativ kritik angående produkterna, se till att ge mig ordentliga argument och inte säga "det moderkortet suger" eller liknande....:D
Här kommer det:
Från http://www.datorbutiken.com
1x Moderkort - Abit NF7-S rev 2.0
1x Processor - AMD Athlon XP2500+ Barton 1833MHz/1.83GHz 128/512Kb 333MHz 0.13 bulk SocketA
1x Processorfläkt - Spire WhisperRock IV 21dBA SocketA (max XP3200+)
1x Kylpasta - Arctic Silver 3 Premium Thermal Compound 3g
1x Minnen - TwinMOS-Winbond Original 256Mb DDR-DIMM PC3200/DDR400 184pin 400MHz CAS2.5 (AMD OK)
1x Hårddisk - Maxtor DiamondMax Plus8 6E030L0 30Gb 7200rpm 2Mb UDMA133 Fluid IDE
1x CD-rom - LITE-ON CD-RW LTR-52327S 52x32x52x Burn Proof Bulk black front intern IDE
1x Grafikkort - Connect3D Radeon 9600 128Mb DDR TV-out DVI Retail AGP
1x Floppy - Standard 1.44Mb 3.5" floppy black
Pris: 5514:- inkl moms
+ frakt 199:-
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 4, 2001
hehehe wrote: jag själv skulle inte tagit arctic silver du vinner 1-2grader inte värt 150kr tycker jag.
Så kana du inte säga... det kanske var så i ditt fall.. men det beror ju en del på¨.. vad det är för prolle.. hur varm den blir.. hur ytorna är på flänsen och cpun...
Så att säga att det gör 1-2grader skillnad är skitsnack.. det kan göra mycket mera skillnad...
February 13, 2003
April 20, 2002
ViU wrote: Tycker tråden passar bättre i köpguiden, flyttad alltså.
Sry....läste vad som skulle ligga där och det stod inte under köpguiden att man kunde skriva frågor om vad som är bäst att köpa där....:D
Men nu vet jag. Tack för flytten!
Så Barton rekommenderas istället för Thoroughbred?
Eller?
Minnena.....som sagt har jag bara de pengar jag har och inget mer.
3200-minnena från Twinmos var cas 2.5 och det har jag blivit avrådd till att köpa av nästan alla jag talat med.
För att spara ihop så jag kan köpa ett extra eller dyrare kommer jag få vänta i månader så det är ingen möjlighet tyvärr.
Kanske skulle säga också att datorn kommer spelas på mest och inte brännas musik så den gamle sega brännare jag har i denna datorn räcker för mig.
Arctic Silver verkar vara det som går hem hos de flesta som svarat så det håller jag mig till då.
Något mer?
En pytteliten sak till...:-)
Radeon 9600nonPRO vs 9600PRO....det skiljer massa pengar mellan dem så jag förstår att 9600nonPRO är sämre men hur mycket sämre?
Ska det inte gå att göra det till ett pro eller nåt....har för mig att jag låst det nån gång här...:D
Jag är självklart villig att experimentera för att komma billigt undan så det är ingen fara. Så vad sägs?
Ett 9600nonPRO istället för PRO och sen klocka upp det till PRO....låter det vettigt?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 20, 2002
Tintin wrote: [quote=ViU]Tycker tråden passar bättre i köpguiden, flyttad alltså.
Sry....läste vad som skulle ligga där och det stod inte under köpguiden att man kunde skriva frågor om vad som är bäst att köpa där....:D
Minnena.....som sagt har jag bara de pengar jag har och inget mer.
3200-minnena från Twinmos var cas 2.5 och det har jag blivit avrådd till att köpa av nästan alla jag talat med.
haka inte upp dig på de siffrorna...
Minnen kan inte "vara" cas 2.5 och i det här fallet kommer du kunna köra med bättre timings med PC3200-minnena än med PC2700-minnena även om siffrorna säger annat...
April 20, 2002
teppas wrote: Köp twinmos winbond, och byt prollen till en Barton 2500+
Oki...bytt till Twinmos Winbond...har ju inte beställt ännu så jag kan byta igen om det visar sig vara ett dåligt val...:D
boogey wrote: haka inte upp dig på de siffrorna...
Minnen kan inte "vara" cas 2.5 och i det här fallet kommer du kunna köra med bättre timings med PC3200-minnena än med PC2700-minnena även om siffrorna säger annat...
Jag vet inte hur man uttrycker sig när det gåller just det med cas2 o cas2.5 men jag ber om ursäkt ifall jag gjorde dig ledsen.... 😀 😀
Vad jag hörde från folk här på NH så var det bättre att köpa cas2 än att köpa cas2.5. Det var så jag menade.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 27, 2002
Säger som alla andra Barton 2500+ en stark rekomendastion.
Sedan tycker jag du ska ha ArticSilver, de kostar inte så mycket men gör en jävla massa nytta 🙂
Angånde grafikortet så vet jag inte, dock vet jag att Undac här på forumet har koll på allt som heter grafikort så fråga han (genom priv msg eller liakande)
April 20, 2002
Men Undac kommer bara slå mig då...han blir så lätt arg. Hoppas istället på att han ser tråden eller att någon säger till honom om den....:D
Uppdaterat listan nu så det står vad ni rekommenderat.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Astennu wrote: Du bør ta en till Ram-modul (om du inte redan har en).
Som jag skrev så begränsas jag tyvärr i mina val till en kostnad av strax under 6000 kr.
Skulle jag ta en till minnesmodul blir det över 6000 kr och det går inte alls för sig...:-(
Men skulle jag haft råd så skulle jag självklart utnyttja dualDDR-grejen och köpa dubbla minnen!
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)