November 22, 2001
Marron wrote: [quote=Json_81]Det e därför man går till en lokal datorbutik o köper grejerna.
Oftast blir det inte så vansinnigt mycket dyrare o då har man någon att åka o skälla på när det blir strul.
Klart att det är det bästa. Hade tänkt handla på Inet, men de hade ju ingenting nästan :/
Och desutom så blev det faktiskt gaska stor prisskillnad.
Hur mycket köpte du då?
Jag satte ihop 3 nästan kompletta datorer åt några polare, köpte allt på inet, det skiljde kanske 800 per dator, men det känns som att det kan det vara värt ifall något strular.
Du bor i gbg alltså?
Då finns finns ju microstore på vågmästarplatsen som e ganska bra.
It-power eller vad de kallar sig nuförtiden på pusterviksgatan brukar ha ganska bra priser.
Annars finns ju sbs här i kungälv o så har vi en affär till med schyssta priser, men jag kommer inte ihåg vad den heter.
July 19, 2001
Krqagyzzz wrote: Säger bara en sak. Vill man ha bra bemötande, snabb leverans och seriös support så handla från Dustin. De är lite dyrare men extremt hjälpsamma.
Håller faktiskt med där, de har grymt bra service.. Och komplett har nästan lika bra fast de är ju mycket billigare..
May 1, 2003
Json_81 wrote: [quote=Marron][quote=Json_81]Det e därför man går till en lokal datorbutik o köper grejerna.
Oftast blir det inte så vansinnigt mycket dyrare o då har man någon att åka o skälla på när det blir strul.
Klart att det är det bästa. Hade tänkt handla på Inet, men de hade ju ingenting nästan :/
Och desutom så blev det faktiskt gaska stor prisskillnad.
Hur mycket köpte du då?
Jag satte ihop 3 nästan kompletta datorer åt några polare, köpte allt på inet, det skiljde kanske 800 per dator, men det känns som att det kan det vara värt ifall något strular.
Du bor i gbg alltså?
Då finns finns ju microstore på vågmästarplatsen som e ganska bra.
It-power eller vad de kallar sig nuförtiden på pusterviksgatan brukar ha ganska bra priser.
Annars finns ju sbs här i kungälv o så har vi en affär till med schyssta priser, men jag kommer inte ihåg vad den heter.
Köpte en hel dator, skärm, ljudpaket, tangentbor/mus absolut allt. Skiljde ju nästan en tusenlapp bara på ljudpaketet.
Och så hade de inte socket 939.. visst kan man plocka ihop en dator där, men de hade inte de delarna jag ville ha helt enkelt.
Mm, microstore åker jag förbi varje dag. De andra har jag ingen anning om men.
Tack ändå =)
December 31, 2001
ConZec wrote: jag skulle faktiskt tro att de har det... de har väll en databas att titta i, ett system som har hand om beställda/bokade artiklar. Sen så har de inte sagt till om att min order behövs ändrats utan det har jag själv fått ta reda på.
Sedan två veckor har alla delar funnits och betalning varit hos dem.. men varför händer inget?
Rätt det du säger, allt som kommer in lastas in och skrivs direckt in systemet av ansvarig last kille/tjej. När någon beställer en del så minskar antalet i systemet automatiskt och kan inte avbrytas efter varan vart uthämtat.
September 20, 2001
Kan nämna som kuriosa att enligt pricerunner har DB fått 4.4 av 5 i leveranstid, och totalbetyg på 4.7 på 2768 recensioner. Komplett har fått totalbetyg på 3.9. Dock på endast 22 recensioner, så det kan ju vara aningen vinklat.
Själv föredrar jag för tillfället komplett, eftersom det är aningen smidigare att få RMA och går snabbare, däremot är DB smidigare på att betala fraktkostnaden då de skickar fraktlapp. DB RMA tid är tyvärr minst dubbelt så lång som Kompletts.
September 2, 2004
February 5, 2003
Beställde igår söndag eftermiddag en beställning på 3000 kr från datorbutiken och klockan 08.10 idag måndag hade dom packat det och väntade på att posten skulle komma så jag tycker inte dom är slöa =)
Är ju en annan sak ifall de inte har inne en sak för då kan det ta tid 🙄
2 Guest(s)