August 7, 2003
Min åsikt är ingendera utan Hitachi 250GXP åtminstone tills Maxtor Maxline III kommer ut och finns i handeln.
Helt enkelt för att den för tillfället är den snabbaste 7200rpm disken för de flesta.
Diskar nuförtiden är lite av "commodity" eller vad man säger. Alla är ungefär lika bra. Det är ju bra på så sätt det är svårt göra ett dåligt köp. Dessutom pressas ju priserna så det är bara köpa billigast möjliga.
Tror diskleverantörerna kommer försöka "diffrentiera" marknaden snart som Western Digital redan börjat med Raptor-serien.
October 2, 2003
Har köpt 2st Hitachi Deskstar 80Gb S-ATA som jag kör i raid 0. Är mycket nöjd med dem. Snabba och rätt tysta. Kommer bara att köra med Hitachi framöver. Finns också ett prog. som man kan ändra hastighet och så.
Mina 2 Western Digital har ett vinande ljud. Hörs ganska mycket om man har ett dåligt chassi.
Maxtor har polaren haft mycket problem med. Bara strul med dem. Plus att dem låter mycket när dem skriver.
Seagate är väl också rätt schyssta är min uppfattning.
April 29, 2004
Hitachi brukar vara billigast fast det är den snabbaste disken i de flesta tester så valet är nog rätt enkelt. nackdelen med Hitachi är att den "mjauar" var 15:e minut eller så, inte speciellt högt men det hörs. Annars tycker jag att det är snabba och tysta diskar som fås för en liten penning. Har 2 st 160 GB K250 SATA och är helnöjd.
2 Guest(s)