May 1, 2007
Hej,
Tänkte köpa ett bra grafikkort till min burk, nämligen Radeon HD 4870. Tror ni att nuvarande nätagget kommer att palla trycket? Eller måste jag köpa ett nätagg därtill? Om ja, vilket?
Mitt upplägg följer nedan.
CPU: Intel Core 2 Duo E8400
Moder: Gigabyte GA-EP35-DS4
Minnen: Corsair XMS2 CM2X2048-6400C5 4GB (2x2GB)
HDD: Western Digital WD6400AAKS 640 GB
DVD-R: ND-3540A
Nätagg.: NeoPower 430 (Klick!)
Tack på förhand,
A
May 5, 2004
In my view the Radeon HD 4870 series requires you to have a 500 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system, and I think that's barely on the safe side. Also recommended is 32 AMP's on the 12 volts rails for stable power distribution (in a single card configuration). Please make note of the fact that the card uses two 6-pin power connectors.
jag skulle inkassera något nytt 500w+ nätagg, bara för o va safe.
May 1, 2007
Mean Machine wrote: Tror inte det kommer vara några bekymmer.
Vad är det lägsta kravet för HD 4870? Ska jag vänta tills en bredare massa har fått händerna på ovan nämnda kort?
Fräsigt nick förresten.
Tack, skönt att vara uppskattad! Ha ha.
EliXyR wrote:
In my view the Radeon HD 4870 series requires you to have a 500 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system, and I think that's barely on the safe side. Also recommended is 32 AMP's on the 12 volts rails for stable power distribution (in a single card configuration). Please make note of the fact that the card uses two 6-pin power connectors.
jag skulle inkassera något nytt 500w+ nätagg, bara för o va safe.
Finns det några särsklida nätagg. som ni skulle rekommendera i sådana fall?
February 12, 2003
Kortet i sig kommer inte dra mer än 150W på sin höjd. Har biffigare strömförsörjning än HD4850 för att vara mer riktad mot entusiaster och vara mer överklockningsbar. Ska till ett rejält system för att inte ett NeoPower 430 kommer klara av att driva det, men det värsta som kan hända om det är för klent är att det blir instabilt, vilket jag tvivlar på att det blir. I så fall är det bara skaffa nytt agg. 🙂
August 28, 2004
Mean Machine wrote: Kortet i sig kommer inte dra mer än 150W på sin höjd. Har biffigare strömförsörjning än HD4850 för att vara mer riktad mot entusiaster och vara mer överklockningsbar. Ska till ett rejält system för att inte ett NeoPower 430 kommer klara av att driva det, men det värsta som kan hända om det är för klent är att det blir instabilt, vilket jag tvivlar på att det blir. I så fall är det bara skaffa nytt agg. 🙂
Ptja, släng in ett 2900XT som är lite klockat. Såg ett som drog närmare 290 Watt, bara graffet.
May 1, 2007
Tack för alla svar.
Ska nog beställa mitt kort nästa vecka. Skulle gjort det tidigare, men det kom andra utgifter i vägen. Hoppas att det är som ni säger, att Neopower orkar med.
Någon på ett annat forum berättade att det ej tillkommer en extra pci-e strömkabel till nät agget. i paketet. Får väl anskaffa en extra adapter, såg en på webbhallen. Bara så ni vet, om det är någon annan i en liknande situation som jag.
Mean Machine wrote: Väldigt konstigt då att jag lyckats driva två 2900XT på ett 500W-agg... 🙄
Btw, kanske skulle kolla datumen på inläggen innan du svarar.
Sorry, grabben. Nu puttar jag upp denna tråd igen lite... ville bara säga tack för hjälpen.
July 18, 2003
byggde en dator åt en polare i förgår med c2d e8400 och 4850 på ett 350w fsp nätagg. dock bara 1hdd , 1 cdläsare osv.. men det funka fint iaf..
om det är ett nyare neopower så är det nog gjort av seasonic så då borde inte vara nå problem, de är bra skit =D nyare earthwatt o neopower ska det vara seasonic som gör..
2 Guest(s)