November 22, 2001
Beställde före jul laptopen i signen.
Den dök upp efter några dagar och lycklig över att allt gått så fort satte jag igång o lägga in windows mm.
Allt funkade jätte bra i 1 dag, sen började halva skärmen flimmra plus att det blev massa skumma färger här och var. Faan, tänkte jag.
Snackade med Zepto och vi löste att en säljare som var i gbg skulle hämta den och så skulle de fixa det. Bra tänkte jag och sagt o gjort, efter kanske en vecka hade jag en ny dator.
Efter några dagar hittade jag döda pixlar på den, kontaktade zepto.
Men man får tydligen räkna med några sådana. (Gäller alla former av skärmar)
Efter ytterligare en liten tid märkte jag att fönster i windows lämnade en "skugga" horisontellt och vertikalt ut från fönstret. (som följde med om man flyttade fönstret)
Kontaktade dem och visst, de skulle ta in dem.
Men just som jag skulle skicka hörde de av sig och hade strul med leveranser pga det kinesiska nyåret. Visst tänkte jag, schysst att de säger till så jag kan vänta, datorn funkar ju ändå.
För ett par veckor sedan hade de fått ordning på leveranserna och ville att jag skulle skicka in den. Så förra veckan skickade jag iväg den och fick tillbaka en ny idag.
Packar upp den och startar.
Vad händer? Jo, skärmen ser ut som om någon hällt sockerdricka på insidan plus att nätverket är helt jäkla dött.
Så på måndag ska jag ringa och kräva tillbaka pengarna.
Tråkigt, för jag gillade den i övrigt. Bra prestanda och skönt med skärm som klarar 1600x1200.
Så jag vill varna er för Zepto, åtminstone den här värstingmodellen har en fruktansvärt dålig kvalite.
May 22, 2001
http://rixlex.riksdagen.se/htb.....&ORG=
Står längre ner... Nej jag hittade ingen kortare länk 😀
1 Guest(s)