May 15, 2003
fireball wrote: (AGP) har du fått datorn ännu
nej det har jag inte! 🙂
förresten, fan vad dyr din blev, med 22" och multiskrivare o.s.v kosta min 20 000kr totalt. Din kostar mer utan skärm, hälften av minnet, ingen multiskrivare, ingen dvdbrännare... hm? kontakta mig privv så får vi ta en titt närmare...
May 15, 2003
John_lz wrote: Sitter med samma erbjudande framför mig. Bör tillägga att det ingå även Windows XP home, Office XP Standard, mjukvarubrandvägg ch antivirus i 3år + 3st valfria spel från EA Sports. Om man köper datorpaketet med dessa spel och licenser så blir nog priset rätt högt även om man köper detta i en internet butik. Nettokostnaden för detta paket ligger på ca 18.600 som hem-pc. Låter faktiskt inte så dumt. MEN, hur roligt är det att betala av den 3:dje året då alla andra sitter med 8 GHz-burkar och spelen knappt flyter med den här "gamla burken" Plus, om man nu vill skaffa sig en prestandaburk för så här mycket pengar kanske man ändå vill plocka precis de delar man själv vill ha.
Nja, kommer ta tid innan 1gigabyte blir standar som ramminne, dessutom kommer audigy2 inte att bli gammalt på länge, trots konurrenter. Skaffar du 22" så håller det också länge. I princip är det enda du behöver byta mobot och graffet efter kanske 2 år. Förresten är mobot inte så illa heller. i865PE, lika bra som nya i875. Kommer det inte nya funktioner på mobokorten på ett tag så är den enda du behöver byta graffekortet.
Jag gillar inte heller OEM, men när de drar av pengarna på bruttonönen (lönen innan skatt) så är det ett självklart val. Dessutom dras det av fler skatter om man jobbar inom en förvaltning.
Därför valde jag OEM denna gången. Min dator kommer att kosta 20 000kr. Nästan bara skärmen, skrivaren och mjukvarorna täcker det priset.Det vill säga om man hade köpt det separat in en butik. Kanske 5000kr över, för en 3,2ghzare radeon 9800 + audigy2?
November 13, 2002
October 28, 2002
Jag köpte märkesdator, personal erbjudande. compaq dessutom...
Jag har inte haft en enda chrash sen januari, då jag fick den. MEN, kom ihåg att det kommer med tiden 😉
Betalar 180:- i månaden när alla skatter o skit är borta, i 36 månader.
får du den direkt eller måste du vänta??
Sen det med avbetalaningen, sista året kommer inte vara kul, MEN, det blir inte lika stort hål i plånkan av 500/månad som 26k på stört 😉
Siemens...dom gör kassa mobiler iaf 😉 tål ingenting.
sen, kolla om om graffet är PRO eller ej, dessutom, kolla upp om du får ett OEM kort eller om du får ett av en "tillverkare". (MSI, ASUS, Albatron osv osv..)...
Datorn ser ju bra ut i teorin...
det är gött med garanti och försäkring...
Supporten kan va go, dock har den sabbat mer än hjälpt i mitt fall...
har du maränger att hosta på en gång så bygg dig en egen på db eller komplett...
annars...överväg...
November 13, 2002
May 15, 2003
För det första har 9800 non-pro inte kommit ut än, därför finns det inte med på sidan. För det andra använder mobot sig av i865PE chipset vilket är extremt bra. Allt som går att ha noname på är noname. DVD-spelarna är däremot aldrig noname.
Min gissning är:
Noname Mobo.
Noname 9800.
Infineon DDR minnen
Samsung, LG eller dylikt DVD/DVD+r/CD-RW spelare/brännare
Enligt FAQen så kommer valet av HD tillverkare att köpas in i sista hand. Men eftersom hårddiskarna är så pass stora (250gb 7200rpm) så lär det inte bli något ultrabudgetnmärke eftersom de oftast inte har sådana modeller.
1 Guest(s)