August 8, 2001
hej fick i dag 2 erb. vilken tycker ni jag ska välja?
1 . fujutsu-siemens scaledo 600 "bas pc"
amd XP 1500+
256mb sdram
40gig hdd
nvidia GF2MX-tvout32mb
sb live pci
dvd
brännare
nätverkskort
win xp
512mb sdram
80gb hdd
nvidia gf3-tvut 64mb
creative labs 5.1 lujd
dvd
brännare
nätverkskort
win xp
han ville inte ändra så att amdn fick gf3 .då skulle jag ta den..
han sa även att DELL var skit och att dom hade NONAME prylar i sina system som bara var ihop plock...han skulle skjälv ha valt p4.
hhe...en riktig svammelgosse.
jag ska kolla på deras visning!!!hehe...snacka lite med fuj-siemens killarna..
nå...kommentarer?
July 25, 2001
Det var skumma erbjudanden tyckte jag båda två. Med AMD vill man ju givetvis ha DDR minne och inte SDRAM. Samma sak med Intel, då vill man ha RDRAM och inte SDRAM. 512 Mb borde varit standard i båda paketena. Sen var det ju bättre ljudkort och grafikkort samt större hårddisk i det andra paketet. Mitt förslag är att du kollar upp vilket moderkort du får med till AMD. Stöder det DDR minne så kan du själv köpa till det senare. Nytt grafikkort och ljudkort samt hårddisk är ju ijnga problem att installera heller. Frågan är ju bara: Får du öppna den överhuvudtaget?
Tycker det är synd att de gjort AMD paketet till ett budget paket och inte gör dem jämnare. Synd för din skull menar jag. Vad är det för skärmar i respektive paket? Eller missade jag det? Kan ju tänka mig att AMD paketet har 17 och Intel 19 med tanke på de andra sakerna som jag redan påpekat.
November 7, 2001
Hmmm... det var möjligtvis inte kontorslandslaget som levererar era personalköpsdatorer?
Var paketen helt fasta eller fick man välja till utrustning?
Tycker det är lite B att båda burkarna kommer med SDRAM istället för DDR/RDRAM.
Verkligen ett sätt för leverantören att tjäna pengar på, för det är större skillnad på sdram och rdram än 10% kan jag lova dig. Om du måste välja nåt av paketen som de är tycker jag att P4:an är bästa val.
[ Detta Inlägg ändrades av: Bara_Bobby den 2001-12-07 15:13 ]
August 8, 2001
jag får INTE välja nån ting...efter som detta är ett xtra paket.(får förra hem pc dog)så måste vi behålla skärmen vi har.
jag räknade ut att om jag skulle beställa paket 2 så skulle det gå på c:a 20000 från komplett.
men pappa får dra av lönen före skatt..så på nått sett blir det billigare
[ Detta Inlägg ändrades av: SeriellMus den 2001-12-07 15:17 ]
September 11, 2001
Kolla här:
https://www.nordichardware.com.....16&13
1 Guest(s)