September 20, 2001
Tjena
Jag går i plattTV+ hemmabiosystemstankar, men har lite praktiska problem med det hela.
För tillfället har jag ett set med Logitech Z-640 71W RMS, som fungerar fint i mitt rum.
Till det har jag en: Creative DDTS-100 "Reciever", som jag kopplat in en dator via toslink, en dator via 3x3,5mm stereopluggar, PS2 via optisk, samt DVD via coaxial digital.
Jag har funderat på ett högtalarset med 2/4st golvhögtalare då jag tycker de ser fräscha ut, typ Samsungs modeller, t.ex. Samsung HTX35R.
Frågan är bara, hur får man in alla ljudkällor till de nya högtalarna? De flesta hemmabiosystemen har bara 1 optisk digital in, och kanske en analog.
Creative DDTSen är gjord för datorhögtalare, så den tar alla 9 inputs och kör ut i 3x3,5mm stereojack för datorhögtalare. Är det någon som vet om det finns hemmabiosystem med 3x35mm som ingång?
Alternativt ett hemmabiosystem med 3 digitala optiska in, och en vanlig RCA ingång.
DVD och sånt behöver det egentligen inte vara, då jag kör mycket i datorn, så en reciever kanske vore bra och skippa Creativen, men en reciever + separata högtalare måste ju gå på mycket mer än ett vanligt enkelt hemmabiosystem för 2-4000:-
Någon som har en bra lösning på detta :/
Jag är ingen direkt audiofil, och kommer att bo i lägenhet, men det känns som mina Logitech är lite töntiga när man skaffar större TV, så jag tänkte ha dem enbart till speldatorn, och allt anant kopplat till hemmabion.
1 Guest(s)