March 14, 2010
hej 😛
jag har lite funderingar över att bygga ihop en dator men jag är inte erfaren innom det... så den första frågan är grafikkort 😛
jag antar att man måste se till så att grafikkort gårihop med andra komponenter eller är går det bra med vilket grafikkort som helst...
om det måste gå ihop vilka komponenter är det i så fall som man måste kolla så det passar.... och hur vet man vilket som passar till vad... finns det någon bra guide nånstans jag kan se detta...kan tänka mej att detta är en liten kompliserad fråga att svara på så är tacksam för all hjälp jag kan få 😀
December 27, 2003
så länga moderkortet har en PCI Express port och grafikkortet är av PCI Express typ (vilket nästan alla är i båda fallen) så kan man ta nästan vad som helst. nästa hinder är nätaggregats kapacitet, men det brukar sällan vara ett problem. eventuellt kan lådans storlek vara ett hinder, men dagens kort kan vara ganska korta, såvida du inte ska ha det värsta av det värsta 😉
nämn ett pris så kan vi hitta ett bra grafikkort åt dig
March 14, 2010
okej här kommer ännu en fråga 😛 jag undrar lite vad ni skulle rekomendera för ljudkort... lyssnar ganska mkt på musik med datorn och skulle vilja ha ett hyfsat bra ljud till det... sen e det väl samma med ljudkort att man måste ha så det mathar med vissa saker, i så fall vad? 😀
August 16, 2003
dom inbyggda ljudkorten idag anser jag vara fullt tillräckliga, finns olika moderkort med olika bra, men är du inte någon expert eller någon med studio eller spelar in egen musik från instrument eller vad man nu kan hitta på så hade jag nöjt mig med det inbyggda och sluppit eventuellt trassel och onödiga kostnader med extra ljudkort.
1 Guest(s)