April 5, 2003
Tråden borde ligga i "Köpguiden" istället, men den kommer säkert bli flyttad. Om inte, be nån admin att flytta den.
OT:
På punkt 2 faller nästan alla bilar men... Opel Kadett GSi kanske? Sen finns ju en del fyrkrafsare, 323 GT-R, Audi TQ, Celica GT4 m.m. Annars Omega 3000 12v, möjligen någon 24v modell också går att få under 20k. De är ganksa mycket bil för pengarna men har du otur kan de vara ganksa "lite bil" för pengarna också, se till att den inte är rostig. Annars har jag det perfekta tipset för dig 😉 Såg en 535 M på blocket med renoverad motor och ny lack i Kristianstad. En -87a med 280hk 😉 Bara 25 000:- De vore nog de bästa köpet 😀
October 9, 2002
April 5, 2003
Pulka wrote: varför säga att gamla nissan e en tragisk bil ?! 🙂 Sen går dom inte lös för under 20 om man vill ha en som går...varför en 240tic ? 740 isf om man nu vill ha en volvo...
Om man nu måste ha en ful traktor så ska man d inte välja 740! Den har mer än 60% av vikten på framaxel, multiplicera de med mot 150hk och bakhjulsdrift så har du en bil som beter sig som om de vore ishalka året om! Måste man nu ha en, skrot bil som volvo enligt mig själv, så är de 240tic som gäller, den har trimpotential som Spinnjonte säger och den har hyfsad vikt fördelning.
Får man fråga varför de inte får vara BMW? Och varför inte fyrhjuls drift? En fyrhjulsdriven bil drar en tvåhjulsdriven i alla väder, den är kanske lite svår att sladda med men är de impa på brudar ni ska göra är de mycket grymmare om de gnäler i fyra däck å bilen försvinner istället för att stå å elda däck å inte komma någonstans. Att den ska göra 0-100 på under 10 gör de lite svårare att ge tips med den prismarginalen och med BMW borttaget så de ore bra att få svar på mina frågor då kanske man kan rekomendera något annat 😉
February 12, 2003
Mottroz wrote: [quote=Krqagyzzz]BMW 5-serie, från slutet avb 80-talet går titt som tätt få tag på under 20k. satsa på en 525 eller med större motor om du vill komma under 10sek
jo tack jag vet det mästa om bmw så någon info om det märket behöver jag då inte 🙂 som jag sa så har jag min 325:a om 3 dagar.
så jag vet redan vad jag ska ha o det är det ända rätta.
det jag vill veta är vad det finns för bilar i samma klass.
bakhjulsdrivna.
snabba o går på max 20k.
Skaffa en skruttig 240 och trimma för böset som blir över...:)
April 5, 2003
Spinnjonte wrote: När blev calibra bakhjulsdrivna då?
Helt klart är BMW 323-325 eller 240 tic det enklaste valet och kanske de bästa.
Hittar du en fyrhjulsdriven för 20k eller mindre som går bra gör du det bra.
Står en Audi 100 Quattro CS i Skellefteå nu för 19 000 😉 2.3l motor på 140hk och en bil på typ 1250-1300kg. Den lär göra 0-100 under 10sek men du svarade inte på vad din polare skulle ha bilen till! Ibland duger en framhjuls driven bil också...
1 Guest(s)