November 29, 2003
Jag har lite beslutsångest över vad som ska ersätta laptopen i köket.
Den kommer inte göra något avancerat alls, streama lite playkanaler, spela musik och visa recept typ.
Mina krav är
HDMI/DVI/VGA ut
2-3st USB portar
3.5mm audio ut
Är nuc det enda alternativet?
Det finns INTE plats för ett vanligt chassi, den ska vara så smidig som möjlig att gömma undan.
Vill komma så billigt undan som möjligt, därför jag frågar här innan jag gör något för hastat.
April 2, 2012
Om du kan leva med ljudet från HDMI alternativt en USB Audio Adapter så en ODROID C1.
August 17, 2001
Förstod att laptopen ville bytas ut, tänkte mer på att du kunde byta ut den mot en annan Laptop. Allt det du skrev kan man ju göra med en Laptop också. Får att få tag på billiga lite äldre, 2-3 år gamla, ganska billigt. dessutom har man en Laptop om man skulle tröttna på nuc/pi konceptet.
November 29, 2003
Jo jag förstår hur du tänker.
Men jag har ingen fri yta att ha den på och mitt köksbord är ett "barbord" från ikea så utrymmet är begränsat.
Jag vill ha en lösning typ nuc/pi eftersom det då blir en fast installation och jag både får mer utrymme och kan dra alla kablar snyggt.
Såg att kjell & co har ett vesa fäste för pi, så då kan man säga att det är bara skärmen som tar plats.
1 Guest(s)