August 14, 2003
Hej!
Sitter idag på en dator enligt sign.
Är sugen på att bränna lite pengar å funderade på en liten uppgradering av burken, med utbyte av grafikkort och eventuellt utökning av minnet.
Kör ju minnet i dual channel, detta funkar inte om jag köper en tredje sticka på säg 512 MB å stoppar i, eller? Vet inte alls om jämförelsen går att göra, men skulle det bäst att köra minnet som det är nu, dvs 2*256 i dual channel, eller blir det bättre med 2*256 + 1*512 utan dual channel?
Sen ar jag nollkoll på grafikkort nuförtiden, vad skulle vara passande till den konfigurationen jag har? Jag är beredd att lägga runt 3000 på grafikkortet...
Ett X800XT AGP borde funka superfint i den burken. Bra pris på dem nu också.
Hur blir det med dual channel då? Blir det typ dual channel på 256:orna å sen "vanligt" på 512an?
Kikar på X800XT och 6800GT... 6800GT är (iaf på komplett) ca 700 billigare, åså går det att klocka till Ultra om man nu skulle vilja det. Dessutom så är jag lite nvidiasucker 😛 Nä ärligt, märket spelar ingen roll, men de benchmarks jag kollade på tomshardware så tyckte iaf inte jag att prestandaskillnaden mellan korten motiverar prisskillnaden...
March 11, 2003
Tower wrote: [quote=denstore]Köper du en 512:a och sätter i den ena kanalen, och 256:orna i den andra, så är det inga problem.
Hur blir det med dual channel då? Blir det typ dual channel på 256:orna å sen "vanligt" på 512an?
Kikar på X800XT och 6800GT... 6800GT är (iaf på komplett) ca 700 billigare, åså går det att klocka till Ultra om man nu skulle vilja det. Dessutom så är jag lite nvidiasucker 😛 Nä ärligt, märket spelar ingen roll, men de benchmarks jag kollade på tomshardware så tyckte iaf inte jag att prestandaskillnaden mellan korten motiverar prisskillnaden...
Har du 512:an i den ensamma slottet, och 256:orna i de andra två, så får du dual-channel. Dock så ger det inte så mycket att det egentligen är lönt.
6800GT är ett mycket bra kort för de pengarna. Mitt förslag till X800XT var nog mest p.g.a. att de är så pass billiga som de är just nu.
X800XT PE
Riktigt billigt för ett X800XT PE
August 14, 2003
denstore wrote: [quote=Tower][quote=denstore]Köper du en 512:a och sätter i den ena kanalen, och 256:orna i den andra, så är det inga problem.
Har du 512:an i den ensamma slottet, och 256:orna i de andra två, så får du dual-channel. Dock så ger det inte så mycket att det egentligen är lönt.
6800GT är ett mycket bra kort för de pengarna. Mitt förslag till X800XT var nog mest p.g.a. att de är så pass billiga som de är just nu.
X800XT PE
Riktigt billigt för ett X800XT PE
Ajfan, så billigt... nu blev det ju svårt att välja igen 🙂
1 Guest(s)