May 29, 2001
Äntligen har jag fått lite pengar över, så nu åker mitt sunkiga FX5200 i papperskorgen 🙂
I alla fall så behöver jag lite tips på grafikkort som ger "most bang for the buck".
Min dator stödjer AGP och jag vill inte lägga mer än 2500kr.
Har väldigt dålig koll på dagens grafikkort så all hjälp uppskattas.
Har dock tillräckligt koll för att veta att jag inte är intresserad av att bli erbjuden att köpa något sunkigt ATI 9800/9600, så vi skippar det i denna tråden tack.
May 6, 2005
Det här kanske, ser inte så tokigt ut. http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PLC
September 12, 2001
squarepusher wrote: Hittade ett leadtek 6800GT för 2500kr med 256MB minne, är det värt dom extra pengarna att ha 256MB istället för 128MB?
Vad prioriterar du ?
Kör du linux tämligen ofta så är det ju såklart ett bättre val med det kortet.
256MB på korten är idag nästan standard vågar jag påstå.
May 29, 2001
skiroy wrote: [quote=squarepusher]Hittade ett leadtek 6800GT för 2500kr med 256MB minne, är det värt dom extra pengarna att ha 256MB istället för 128MB?
Vad prioriterar du ?
Kör du linux tämligen ofta så är det ju såklart ett bättre val med det kortet.
256MB på korten är idag nästan standard vågar jag påstå.
Vill först och främst kunna lira alla nya spel med allt bling bling påslaget och linux kör jag till och från men det är ingen avgörande faktor.
Vill få tag på ett kort som har tillräcklig prestanda så att jag slipper uppgradera igen om ett år.
August 16, 2003
squarepusher wrote: Vill först och främst kunna lira alla nya spel med allt bling bling påslaget och linux kör jag till och från men det är ingen avgörande faktor.
Vill få tag på ett kort som har tillräcklig prestanda så att jag slipper uppgradera igen om ett år.
med den beskrivningen så blir det dyrt 😉
March 5, 2005
squarepusher wrote: Hmm hur fan ska jag göra? Står och väger mellan ett leadtek 6800le eller 6800GT. LE kortet är ju bra mycket billigare och så ska det gå att låsa upp, men det finns ju ingen garanti för det.
Vilket tycker ni att jag ska köpa?
Jag skulle gå med LE och hålla tummarna 🙂
1 Guest(s)