April 11, 2003
Tjena. Nu är det så att jag ska köpa nya delar till min lilla burk.
Delarna blir
Gigabyte GA-965P-DS3 rev.2 <--- Köpt.
E6400 <---- Köpt.
8800GTS/GTX
Minnen. Minst 2GB.
Jag har vattenkylning på cpu, NB och gfk nu men det ska jag inte ha kvar.
Nu till frågorna.
1. Ska man ha något vattenblock till cpu:n? Isf vilket.
2. Ska man ha något vattenblock till grafikkortet eller inte?
3. Ska man byta ut fläktarna i mitt P180 mot tystare? Isf vilka?
4. Ska man köpa ett GTX eller räcker det med ett GTS med detta system?
5. Det räcker väll med 2GB minnen, är väll onödigt med 4GB. Ska inte köra Vista på flera år.
6. Om det blir vattenkylning, vilken pump ska man då köpa?
Skriv om ni har något annat bra att tillägga.
Är mycket tacksam för alla svar. Mvh Rune.
November 27, 2003
1. Apogee GT
2. Lite osäker på det men det finns ett par stycken (heltäckande) som ska vara bra.
3. Fläktarna är OK på lägsta inställningen.
4. Radeon 2900XT är nice annars 😛
5. 2GB räcker om du inte ska köra Vista eller 64bit som sagt.
6. Eheim 1250 är en klassiker som funkar än.
//Andreas
April 11, 2003
Tycker ni jag ska köpa Dessa minnen? Eller ska jag köpa vanliga pc6400 minnen?
Tänkte köpa detta vattenblock till cpu:n också.
April 11, 2003
Mean Machine wrote: Skulle säga Swiftech MCW60-R eller vad den heter som vattenblock till grafikkortet. Hört en massa skit om de heltäckande, och det följer med ordentliga flänsar till minnen och spänningsregulatorer.
Varför skulle inte dom heltäckande vara bra? Och man man köper block till bara core:n blir inte minnerna för varma, även om man har flänsar?
Va tror ni om detta gpublock?
En fråga till. Jag har ju köpt ett Gigabyte GA-965P-DS3 rev.2. Är det bättre man jag köper ett block till Nordbryggan eller funkar orginalflänsen bra om man ska klocka?
February 12, 2003
De heltäckande har en tendens att bli lite för varma för att det ska vara bra. Flänsarna som skickas med MCW60 är rejäla, och de kommer inte ha några som helst problem att kyla resten av komponenterna.
Originalflänsen på DS3 är en smula mesig, men det funkar om du bara tar och skruvar på en 40mm-fläkt t.ex., smälla på vatten där känns lite overkill.
April 11, 2003
Vart kan man köpa MCW60 då? I svenska butiker hällst. Går det att beställa genom GTEK?
Va tycker du om dessa då?
Dessa minnen? Eller ska jag köpa vanliga pc6400 minnen?
detta vattenblock till cpu:n.
February 12, 2003
Swiftech är ju ett smärre helvete att få tag på i Sverige, men Overclockers.co.uk finns ju alltid, billig frakt under 3kg och snabba som attan.
Hade nog inte tagit de där minnena, för de pengarna hade jag tagit dessa: http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=334571
April 11, 2003
Jag är inte så sugen att beställa från UK. Jag ska köpa pc6400 minnen.
Jag tar dessa delar om ingen misstycker. Allt finns ju på samma affär och det är enklast så.
A-DATA 2x1024MB
eller
Mushkin HP2-6400
Ska jag köpa allt detta för 1852kr eller en bra fläns/fläkt till cpu:n istället? Jag kan ju alltid byta till vatten vid ett senare tillfälle.
Alphacool NexXxoS XP light, CPU block
Eheim 1048
Black ICE GT Stealth
Innovatek Tank-O-Matic
Och mitt nätagg, Hiper Type R 480W, är det tillräckligt bra för dom nya dalarna eller ska jag byta det?
April 11, 2003
Dessa saker har jag nu köpt och tror jag blir nöjd.
DVD-brännare, SATA så jag har alla optiska enheter med SATA.
2st A-DATA 1024MB DDR2 PC2-6400 800MHz
Scythe Ninja PLUS Heatpipe CPU Cooler istället för massa vattenkylning.
1 Guest(s)