September 29, 2005
För ett tag sedan köpte jag ett begagnat grafikkort på tradera. Ett x800xt. Han sa att kortet var ca 1 år gammalt men inte var använt mer än ca 1 vecka. Han hade hundratals positiva omdömen så jag tänkte att det var ok.
När jag får kortet installerar jag det och som man ska men så fort jag startar ett spel får jag massa artefakter. Jag kollar temp på kortet och det går under load upp mot 80 grader.
Jag ringer till honom om berättar, han säger att han testat det innan han skickade det och att det då funkar bra men att jag ska skicka tillbaka på det så han får kolla.
Nu har han skickat tillbaka det till mig och säger att jag har bränt det och att det är upp till mig att försöka få det utbytt av tillverkaren.
Har nu kontaktat Club3D och de säger att alla sådana ärenden måste gå genom återförsäljaren.
Vad ska jag göra? Är det någon som har någon ide?
December 18, 2005
introstand wrote: För ett tag sedan köpte jag ett begagnat grafikkort på tradera. Ett x800xt. Han sa att kortet var ca 1 år gammalt men inte var använt mer än ca 1 vecka. Han hade hundratals positiva omdömen så jag tänkte att det var ok.
När jag får kortet installerar jag det och som man ska men så fort jag startar ett spel får jag massa artefakter. Jag kollar temp på kortet och det går under load upp mot 80 grader.
Jag ringer till honom om berättar, han säger att han testat det innan han skickade det och att det då funkar bra men att jag ska skicka tillbaka på det så han får kolla.
Nu har han skickat tillbaka det till mig och säger att jag har bränt det och att det är upp till mig att försöka få det utbytt av tillverkaren.Har nu kontaktat Club3D och de säger att alla sådana ärenden måste gå genom återförsäljaren.
Vad ska jag göra? Är det någon som har någon ide?
Vet inte vad du menar med "sådana ärenden måste gå genom återfösäljaren"
Men man kan inte få någon slags "garanti" om du köper av en privatperson, fast du borde kunna lämna tillbaka det till butiken han köpte det av om det finns garanti och kvitto kvar.
1 Guest(s)