Hjälp mig att sätt ett ungefärligt pris.|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hjälp mig att sätt ett ungefärligt pris.
Matte_Lind
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 113
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 5, 2007 - 12:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej.

Jag går i tankarna på att möjligen sälja en av mina datorer. I så fall så undrar jag vad ni tror att man skulel kunna få för den.

Ska jag sälja den blir det på typ blocket eller liknande så tänker er nu in att ni sitter på blocket och inte kan så jätte mycket om datorer, kanske tycker att det är häftigt med lysande saker eller så.

Datorn simpelt:
Processor AMD ca 3 GHz
RAM på 1.5 GB
HDD 640GB (3st diskar) (600GB (2 diskar) är nya och med 4-5års garanti kvar, kvitto finns!)
Ett 6800 GT, vill man så klockar jag upp det, det är väldigt klockvänligt då det är ett LeadTek med det _stora_ kopparmackan som kylning.
5.1 Ljudkort integrerat.
Moderkortet är som ett vanligt, har alla vanliga saker, är klockvänligt och så.
Extrasaker som sitter i är TV-Kort, S-ATA kontrollerkort, fläktkontroller, DVD-ROM, DVD-RW.

CPU:n kyls med en Zalman CNPS7000B-AICu, typ en månad gammal. Mycket låg temp.
även på lägsta fläkthastigheten (som jag alltid kör på så att inget låter så mycket)
Saker som jag slänger med för den som vill är ett UV-lysrör (ganska litet dock) 2st 31cm:s gröna lysrör i oöppnade förpackningar. (chassi fronten är grön så dem pasar till chassit)

Med får man även om det är intressant ett 5.1/7.1 PCI "riktigt" ljudkoret så att man slipper det integrerade.

Skärm, tangentbord och mus följer med.

Operativsystem blir mitt Windows Vista Buissness ORGINAL, med egen CD-Key och allt, EJ OEM.

Lite om datorn:
Spel som Prey, HL2, HL2 EP1, CS:S, GTA: SA, Far Cry, Serious Sam 2, F.E.A.R., körs på absoluta maximala grafikinställningar utan att det laggar i spelen. Tex. Oblivion ställer automatiskt in sig på "High" och BF2 körs på Medel/Hög.

Aneldningen till att jag ska sälja den är att jag inte spelar alls och då känns det inte nödvändigt att ha den, jag jobbar bara med PS, surfar, lyssanr på musik och vanliga saker.

Massa saker kan följa med, jag har mitt lilla lager. Jag är kunnig innom datorer så typ 6 månaders support fås givetvis också ocgh personen i fråga itne är så kunnig innom datorer. Jag kan klocka upp alla delar också om så viljas.

Datorn kommer i så fall helt ny formaterad och med helt nyuinstallerat Windows Vista med Aero Glas och allt.

Som jag sa i början så är det mest tänkt att säljas på blocket, gärna nån lite "fjortis" som vill ha mycket lysande saker.

// MVH M.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 235
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL