December 15, 2003
Rent tekniskt sett så är ju ren koppar bättre men dyrare dock så är aluminium lättare men sen beror det också på designen... själv blev jag orolig varje gång jag släpade runt med datorn pga zalmans 750grams klump som hängde på moderkortet. Har sett nån test mellan båda zalmanfläktarna där den utan ren koppar kylde marginellt bättre än den som är en blandning av både aluminium och koppar, men det var marginellt. Gigabyten jag har nu verkar bättre men jag har faktiskt inte kollat temperaturer så noga pga jag har bättre chassikylning också än vad jag hade när jag körde med min zalman.
Dammfilter: När man köper dammsugarpåsar så följer det med filter som man kan knöka in i dammsugaren men jag knycker det istället och klippte i lagom bitar och satte framför insugsfläktarna. Bara att peta av dammet sen 😉
July 4, 2004
HerrPutte: Köpte du Pro versionen av Gigabytes 3D Cooler? Lät den mycket när du körde den på maxfart?
Ang. dammfilter: Förstår inte riktigt vad du menar eftersom jag inte brukar köpa dammsugspåsar. Min morsa sköter det. Men hur menar du att man sätte fast det framför insugsfläkten?
Menar du gallret eller ihåligheten i chassit som brukar vara placerad framför fläkten?
December 15, 2003
Nej jag har den vanliga 3dcoolern, nordbryggefläkten på min max3 låter mer 😉
Ah, du vet inte hur en dammsugare funkar 😉 det är inte påsen jag menar, utan filterna som man ska peta i här och var i dammsugaren (stoftfilter eller vad man säger) och kan man peta in det emellan chassit och fläkten är det ju bäst, dammet ska ju helst fastna på filtret innan fläkten...så sätt det bara där det tar bäst (det blir ju ändå aldrig 100%igt utan jag har det mest pga min långhåriga perser som brukar gå på vandringsfärd runt datorn etc.
July 4, 2004
Zalmans är bättre säger du. Men jag tycker det är lite jobbigt att den inte ska fungera optimalt om man inte har dammfilter. Att man måste lägga på sånt verkar bara vara jobbigt.
Du säger nylonstrumpor. Kommer det inte att täppa till kylningen? Och om jag inte väljer att sätta på dammfilter, kommer jag ändå kunna använda den optimalt om jag t.ex. dammsuger den en gång i månaden?
2 Guest(s)