October 10, 2005
Har en Pentium 4, 2Ghz, med 1gb minne, 300w nätagg och nuvarande grafikkort som är ett Geforce 3 Ti200 (AGP).
Tänkte att det är dags att byta grafikkort, men har ingen aning om vad jag ska välja, priset får ligga mellan 700-1000:-, så vilket är bäst i den prisklassen? (kan i yppersta fall sträcka mig till ett grafikkort för 2-300 kronor mer men då vill jag verkligen veta varför det skulle vara befogat, inte bara att det är "bättre", då det alltid finns dyrare och "bättre" och någonstans måste man dra en gräns. Men om prestanda skillnaden skulle vara väldans stor just däremellan så är det ju av intresse.)
Vilket är egentligen att föredra mellan t.ex:
Geforce 6200 eller Radeon 9600pro? (Båda kostar strax under 900:- hos komplett)
Tacksam för råd och skicka gärna med en länk var man kan köpa ert tipsade grafikkort.
May 17, 2002
Spinnjonte wrote: Om du kollar runt bör du kunna hitta ett 9800pro för just över en tusing.....och då är det befogat att lägga ut ett par hundra extra på....
exakt, eller köp ett begagnat 9800pro. Ett 9800pro är ljusår bättre än Geforce 6200 och Radeon 9600pro.
Med ett 9800pro kan du spela nya spel med, med ett GF6200 kan du kanppt starta vassare spel med.
1 Guest(s)