February 25, 2006
Har surfat runt i flera timmar och till slut hittat två stycken som ser mycket intressanta ut. Budgeten är runt 6000:- Helst inte många hundralappar över det.
HDMI är helt nytt för mig, men det verkar väldigt intressant och det är något jag tror jag kommer använda mig av mycket! Jag har fattat det som att det är en kabel som går från datorn till TV:n som ger en mycket bra bild. (Vet inte så mycket om det, så någon får gärna dra en kort lektion i ämnet.) DVD-film kommer också att tittas på en hel del.
Har bestämt mig för en 32" i storlek, då det passar bäst i mitt rum. Kan inte ha större och vill inte ha mindre. De två 32" nedan har jag kommit fram till iaf.
Mirai DTL-632V200
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?e=136883
Samsung LE-32S67BD
http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=196822
Mirai TV:n har fått mycket positiv respons i denna tråd. Den är också 500 spänn billigare.
Samsung TV:n är ett bra märke. Den har också bättre kontrast, men sämre responstid och ljusstyrka. Vad väger in mest här?
Så nu hoppas jag att någon kunnig person där ute kan ge mig några goda råd. Det är mycket pengar för mig och jag har tänkt över det länge. Finns det någon annan TV inom denna prisklass som konkurrerar med dessa två, ser jag gärna att du presenterar den för mig. Tack på förhand!
January 8, 2003
Här är vad jag kan få fram på prisjakt och vad dom tycker där: http://www.prisjakt.nu/kategor.....k=s7105025
Hyndaien, Di boss och Sonyn ser bra ut med. Fast Sonyn ska ju beställas från utlandet för att bli billigare. Det är svårt att välja här, själv hade jag uppskattat en med digitaltv mottagare så man slipper köpa nån extern box. Har man det redan eller bor så att hyresvärden fixar tv kanaler är det inte lika vikigt dock.
February 25, 2006
November 27, 2003
Jo, fast Mirai är ett av alla dessa många märken som gärna köper in äldre paneler eller B/C-sortiment från de större tillverkarna. Det är mycket för pengarna, men jag var har inte varit speciellt imponerad av de Mirai jag varit i kontakt med. Speciellt inte mjukvaran.
//Andreas
November 27, 2003
Marron wrote: Min far har snöat in sig på det här med a/b/c-sortiment.
Men jag antar att de större märkena, Sony, Philips, LG, Samsung osv bara kör med a-sortiment och det är budgetmärkena som köper in b/c-sortiment och säljer billigt?
Det är inte alltid sant. Det finns tredjepartsmärken som använder a-klass med. Hyundai ImageQuest säger sig använda Samsungs A-paneler t.ex.
//Andreas
July 18, 2003
Jag köpte själv en Sony KDL-32V2500 i förra veckan, kostar kanske lite mer. Men jag är helnöjd, rekommenderas!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
October 28, 2004
Delph1 wrote: Jo, fast Mirai är ett av alla dessa många märken som gärna köper in äldre paneler eller B/C-sortiment från de större tillverkarna. Det är mycket för pengarna, men jag var har inte varit speciellt imponerad av de Mirai jag varit i kontakt med. Speciellt inte mjukvaran.
//Andreas
Det där låter otroligt märkligt då de ägs av en av världens största paneltillverkare som tillverkar paneler åt de "etablerade" märkena.
http://www.mirai.eu/Europe/AboutMIRAI
Vad har du för källa för att styrka ditt påstående?
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
November 27, 2003
ElWeed wrote: [quote=Delph1]Jo, fast Mirai är ett av alla dessa många märken som gärna köper in äldre paneler eller B/C-sortiment från de större tillverkarna. Det är mycket för pengarna, men jag var har inte varit speciellt imponerad av de Mirai jag varit i kontakt med. Speciellt inte mjukvaran.
//Andreas
Det där låter otroligt märkligt då de ägs av en av världens största paneltillverkare som tillverkar paneler åt de "etablerade" märkena.
http://www.mirai.eu/Europe/AboutMIRAI
Vad har du för källa för att styrka ditt påstående?
Det beror på vilken modell du köper. Det är faktiskt inte helt ovanligt att du ser de större tillverkarna köpa paneler av varandra och använda i de lite sämre modellerna. Det blir faktiskt billigare så i många fall.
Jag var lite väl bitter i mitt uttalande kanske, men Mirai har inte imponerat på något annat sätt än mycket för pengarna.
Men jag står fast vid att Mirai är ett tveksamt val. Samtliga modeller jag använt har haft helt otroligt seg mjukvara.
//Andreas
February 25, 2006
May 1, 2003
Delph1 wrote: [quote=Marron]Min far har snöat in sig på det här med a/b/c-sortiment.
Men jag antar att de större märkena, Sony, Philips, LG, Samsung osv bara kör med a-sortiment och det är budgetmärkena som köper in b/c-sortiment och säljer billigt?
Det är inte alltid sant. Det finns tredjepartsmärken som använder a-klass med. Hyundai ImageQuest säger sig använda Samsungs A-paneler t.ex.
//Andreas
Okej, men när det gäller de större märkena skall man inte behöva vara orolig för att få nåt annat är A-sortimen?
November 27, 2003
Marron wrote: Okej, men när det gäller de större märkena skall man inte behöva vara orolig för att få nåt annat är A-sortimen?
Budget-modeller kan fortfarande vara annat. Det finns tyvärr inga direkta garantier. Jag kan inte säga att jag vet exakt vilka bolag som har vissa policys, men de flesta har gjort det någon gång.
//Andreas
1 Guest(s)