February 23, 2004
Jäklar vad svårt det ska vara att bestämma sig vilken man vill köpa, det är ju rena djungeln. Jag funderar främst på en flashspelare med minst 1GB utrymme, helst mer, kan även tänka mig mindre spelare med hårddisk. Helst skulle jag inte vilja gå över 1500kr.
Dessa krav har jag på spelaren (vissa kan man väl tänkas prioritera bort):
- Minst 1GB utrymme
- Hög byggkvalitet (inget "plastknarr" etc.)
- Bra ljud (med rätt lurar/snäckor)
- USB 2
- FM-radio
- Display
- Helst playlist-stöd
- Helst minst 15h batteritid
- Spelaren ska inte vara för tjock (helst inte över 2cm tjock och den ska inte vara jättestor i övrigt heller).
Jag har funderat på I-River T10 2GB, men jag tycker den verkar vara jäkligt tjock 🙁 Har inte sett den i verklighet än dock. Sen var jag inne på en iAudio U2 som enligt många recensioner jag läst har fått bra betyg, men många användare skriver att iAudio's support är kass, att de endast har mail, vilka de inte svarar på 🙁 Något sånt företag vill jag inte ha att göra med iaf... Sen så har jag kollat på någon av Sony's nya små modeller (som ser ut som usb-dongels), fast vad jag läst så envisas Sony fortfarande med deras atrac-format, så det går tydligen inte flytta över mp3 utan att först konvertera och när man gjort det skyddas musiken så man inte kan flytta den vidare 🙁
Nu senast kollade jag på en Creative Zen Micro Photo 4 Gb (1395kr på pixmania). Den har fått bra betyg enligt de recensioner jag läst och är billig för det utrymmet, men frågan är om denna spelare har minst lika bra ljud etc. som en i-River?
Vore väldigt tacksam för hjälp då detta blir min första mp3-spelare och jag är lite vilsen i denna djungel 😀
April 14, 2006
Ja det är ganska svårt att ge några råd, finns så enormt många på marknaden. Jag har en Iriver U10 och är enormt nöjd med den, den har ju videostöd också men det är ju inte direkt något man använder dagligen.
http://www.cyberphoto.se/?info.....le=U10_1gb
1G varianten som jag köpte dyrt förrut verkar kosta runt 1400kr idag, klart prisvärt. Ljudet är helt i särklass men jag har ju inte direkt lyssnat på alla andra modeller som finns. 1G kanske verkar lite idag också, den finns som 2G variant men kostar runt 1800-1900kr då.
March 27, 2003
Jag har en Zen Mirco (inte Photo dock) och är nöjd. Svårt att peka på några direkta fördelar eller nackdelar. Den funkar som den ska och jag trivs. Enda nackdelen är överföringsprogrammet som jag inte trivs med. Nu går det visserligen med WMP10 men jag har endå skaffat mig tredje-parts-programmet Red Chair Notmad Explorer.... Kanon!
February 23, 2004
Tackar för hjälpen hittills! Nu har jag så gott som bestämt mig för en Creative Zen Micro Photo 4GB (1395kr), eller tycker ni att en i-River T10FM 2GB är ett bättre val? Jag tycker den är snygg, iaf på bild men den är ju så tjock (nästan 3cm :-0) och av de recensioner jag läst så verkar Zen Micro Photo vara en bättre spelare (fast man egentligen inte borde jämföra en hdd-spelare med en flashminnesspelare).
November 15, 2004
den perfekta spelaren här då ja!
M-bird
http://www.m-bird.se/product_m.....xt-22s.asp
Woolaaaa :bgrin:
1 Guest(s)