September 24, 2003
Hej, har tänkt att köpa ett nytt högtalarsystem. är ute efter ett 5.1 system. Har ett SB Audigy 2 ZS ljudkort och är nu ute efter ett system för att spela upp filmer samt musik. ljudkortet har stöd för de mesta som THX osv 🙂
Har kollat på detta system, någon som äger ett sådant eller har hört något om det eller har du förslag på något annat?
January 19, 2003
July 3, 2003
Det beror helt på hur mycket pengar du vill lägga ut.
Jag rekomenderar att du läser den här tråden och vad jag har skrivit så kommer du nog komma fram till vad du vill ha 🙂
November 6, 2004
Brukar dom inte ha några olika uppställda på typ Siba, Elgiganten och vanliga datorbutiker? Åk runt och lyssna, vi kan omöjligt veta vad som kommer falla dig i smaken.
Personligen tycker jag att alla 5.1 paket jag hört som är tänkta till PC har extremt burkigt ljud, och lägger all fokus på en subwoofer som knappt kan spela djupbas... 😕
Men jag har rätt höga krav också med tanke på mitt vanliga 5.1 system.
Jag skulle hellre köpt en begagnad riktig surroundreceiver samt 5 stycken budget stativ-högtalare och en enkel sub. Eventuellt satsat på 4.1 istället då man sällan har speciellt långt mellan de två fronhögtalarna vid en dator (och då klalar man sig bra utan center). Ju färre högtalare för samma pris desto bättre kvalité kan du ju få på dom.
November 21, 2004
Marron wrote: [quote=Gueno]Hmm...
Är Logitech Z-5500 bättre än Logitech Z-680?
Dom håller sammalika prisklass sånär som på en hundralapp.
5500 ska väl vara uppföljaren? 10" bas istället för 8".. bättre mitthögtalare osv.. det jag hört...
Japp det är uppföljaren, för övrigt är jag nöjd med mina Z680@soundstorm med dolby digital encoding.
1 Guest(s)