March 1, 2001
hehe..jo fast, dock bor man inte ensam i huset och inga föräldrar brukar väl bli glada när jag spelar dunka dunka musik halv fyra på morgonen
Annars har jag högtalare så det räcker, tre fina par med 2*10basar, 12" basar och 8"basar så det dunkar nog i mitt lilla rum
Sen ska man sitta där i hörnet av nån gympasal och spela cs på lan så skulle ju hela salen höra när jag reloadar, haha...
nej, nu är det dags att införskaffa kvalitativa hörlurar.
En fråga bara, de flesta hörlurar har ju ett motstånd på 32ohm, om man kopplar in en hörlur med högre motstån direkt in i datorn,(som man gör på lan) får man då lägre maxvolym?
Om det är så måste jag ha ett par lurar med 32 ohm eller mindre eftersom jag knappt får ut önskad ljudvolym nu med mina 32ohms clas ohlson b-lurar..
långt inlägg...
//visse
April 2, 2001
jag har erfarenhet påområdet.
sitter oftast med ett par KLIPSCH THX-klassade PROMEDIA högtalare, på 400 watt RMS!
men jag tänkte, att hörlurar bahövs nog det också..,
så jag gick länge och provade, var med i måjnga diskussionforum etc.
jag testade grado, ghd, sennheiser, koss, philips etc etc.
tesade både slutna och öppna!
om du inte bryr dig om hifi, och bara vill ha bas, så ska du ha slutna!
villd u ha ljud som låter somom det är ifrån högtalare, och som låter riktigt bra, så är det uteslutande öppna lurar som gäller.
Efter lite testande kom jag fram till att Sennheiser satt bäst och hördes bäst!
tänkte lägga ut ca: 1500:- för dem, och gick och testade. det lät kanon. så fick jag testa modellen högre, och högre och högre...
slutade på ett par Sennheiser HD600, för 3000:-, var en otrolig skillnad mot ett par HD590!!!, ja, sen fick jag testa en specialtillverkad 3m lång kabel också, som jag köpte. för 1300:-....
blev enorm skillnad i fyllighet!
ja. efter att ha köpt dem så kan jag bara inte rekomendera något annat.
Allt utom Sennheisers HD600 känns kasst!
visst 3000:- är mcket för hörlurar. men de vinner test efter test, faastän de är 5 år gamla!. sladdar är utbytbara, likaså öronn skyddden.
utslaget på 20 år så böir det inte så mycket direkt.
helt klart värt den engångskostnaden!!!
//slass
April 24, 2001
Koss Porta Pro. Jag vet, dom ser helfjuniga ut men är otroliga (subjektivt). Kostar ca 595:-, har provat mer än dubbelt så dyra Sennheiser och tycker iaf att Koss var bäst. Har ett par Sennheiser också men dom är så j-a "tungdrivna" så det låter skräp från många ljudkällor om man vill ha lite volym. Porta Pro är lätta (typ 60g), man känner inte att man har dom på nästan och är väldigt lättdrivna (ljudet blir ju som bekant risigt om förstärkaren får jobba för mycket).
April 2, 2001
jo, Sennheisers lurar är relativt tungdrivna, även om det har sina förklaringar.
Bäst är ju givetvis att ha en hörlursförstärkare till dem!
Men ljudet ifrån ett Sound blaster Live! duger väl!
Han, Dj:n, antar att han har slutna lurar....
Det blir itne lika bra som öppna lurar, oavsett pris, dessvärre!! ;(
Tekniknörd som gillar att träna.
April 15, 2001
Kan rekommendera Denon!
www2.webon.net/cgi-bin/hifi_swe/shop/sh.cgi?AHD750
May 24, 2001
Jag har ett par Sennheiser HD570, de har funkat kanon i tre år nu.
Det verkar faktiskt som om de låter bättre när de blir äldre...
Men de är som sagt ganska svårdrivna.. 120 ohm är de på (HD600 är på 300!), men har man hörlursstärkare (helst en hifi-aktig sådan så det inte brusar så mycket) är det inga problem.
1 Guest(s)