Hörlurarna som stänger ute omvärlden|Köpråd|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hörlurarna som stänger ute omvärlden
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 27, 2011 - 2:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte införskaffa mig ett par ljudreducerande hörlurar i stil med Bose QuietComfort eller kanske Sennheiser NoiseGard PXC 450. Dock så är sådanna här lurar ganska dyra och man vill inte köpa några som är obekväma så jag tänke höra om någon haft möjlighet att prova något likande någon längre tid.

Läser man tester runt om på nätet så verkar det som om vissa tycker att det brus som hörlurarna skapar för att eliminera runtomkring-ljuden kan upplevas störande i sig. Det dock testen inte visar är något konkret vilka lurar som är obekväma. Vissa säger att Sennheisers är otrevliga och hyllar Bose hörlurar och vissa säger tvärt om.

Så, någon som har testat några andra lurar som reduserar omvärldsljud? Någon som har några köptips?

Sen har vi en sak till. Det finns en kines på tradera som kränger begangade Bose-lurar för ett skräckinjagande billigt pris. Priset är mindre än 1/3-del av priset så man undrar lite vad som är felet på dem.
Antingen så är de stulna, trasiga eller returnerade lurar han har lyckats komma över från leverantörer (dvs trasiga, stulna lurar som han har stulit ur en container på baksidan av någon plastfabrik i QyiongZing-provinsen).
http://www.tradera.com/BOSE-QC....._130182814
http://www.tradera.com/BOSE-QC....._130184563
Någon som provköpt kinseslurarna?

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1263821
March 28, 2011 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom bästa hörlurarna jag har testat som dessutom inte låter något med bakgrundsbrus är Nokias Bluetooth Headset BH-604. Dessa hörlurar har dessutom mycket ren bas och diskantåtergivning vilket gör att ljudet blir väldigt rent och med hjälp av en eq kan det lätt justeras som man vill ha det.

Passar även på telefoner som inte är nokia, har den just nu på en HTC Desire HD där den ger betydligt bättre ljud än orginalutrustningen.

Fantoon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 614
1263831
March 29, 2011 - 8:19 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns slutna lurar som stänger uteljudet väldigt bra, är billigare och låter mycket bättre än de lurarna du föreslår (Har däremot inte testat dessa på flyg).

Tobias_2
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
1265286
May 14, 2011 - 5:42 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.thomann.de/se/super.....yellow.htm

http://www.headfonia.com/porta.....lux-hd651/

Har dom själv, mycket trevliga. Fick böja ut dom lite för att undvika tryck mot öronen, men nu sitter dom utmärkt.

Är ljudkänslig, och dom här lurarna räddar mig från allt hemskt oljud under bussresor/tunnelbana :). Ett plus är att ljudet är ordentligt imponerande för 146kronor, slog ut mitt headset för runt tusenlappen direkt. Byggkvaliten är botten dock, mycket skräpig plast.

kiriakos karangiozidis
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 12
1266244
June 11, 2011 - 6:21 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är riktigt petig när det gäller kvalitets på ljud och dom bästa lurar jag provat är sennheizer HD 212 pro. Dom kostade runt 700kr när jag köpte dom för 5-6 år sen och kostar ca 600 kr idag. Det jag tycker är unikt med detta lur är att det känns som att du ser själva instrumenten i rummet och ljudet på olika instrument kommer från olika håll som att det skulle finnas 4-5 olika högtalare inbyggda. Detta lur är ett måste ifall man vill ha kvalite. Jag har köpt lurar för över 2.5 tusen kronor från sennheizer och tycker mycket mer om HD 212 pro .

Dom 3 saker som är negativa att nämna är: 1. sladen går lätt sönder ifall man inte är försiktig med den(men det finns att köpa nu sladd då sladden går att dra ut från hörlurarna)2. Den mjuka plaster på tyget som kommer i kontakt med öronen börjar gå sönder efter 3-4 år men det blir fortfarande inte obekvämt med tyget och misstänker att vilken lur som hälls inte håller i evigheter. 3. Dom är inte så isolerande som du kräver men dom funkar!

Barehipster
Medlem
Forum Posts: 5
1266455
June 16, 2011 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

psixoula;1266354 wrote: Jag är riktigt petig när det gäller kvalitets på ljud och dom bästa lurar jag provat är sennheizer HD 212 pro. Dom kostade runt 700kr när jag köpte dom för 5-6 år sen och kostar ca 600 kr idag. Det jag tycker är unikt med detta lur är att det känns som att du ser själva instrumenten i rummet och ljudet på olika instrument kommer från olika håll som att det skulle finnas 4-5 olika högtalare inbyggda. Detta lur är ett måste ifall man vill ha kvalite. Jag har köpt lurar för över 2.5 tusen kronor från sennheizer och tycker mycket mer om HD 212 pro .

Antagligen för att du inte har haft en förstärkare till att driva dem.
598 är t.ex extremt mycket bättre.

kiriakos karangiozidis
Medlem
Forum Posts: 12
1274311
January 9, 2012 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle nog inte påstå! Har testat dom i studio värda flera miljoner och det vart ingen skillnad i denna fråga. Säkert är lurarna gjorda för olika saker då den ena är dj lur och den andra en studio lur men på 212 pro så finns det fin ballans mellan diskant bas mellanregister osv. Nått som jag sällan hittar idag. Dyrare lur vart det för mycket bas och dåligt med diskant!

PhR34k
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
1274320
January 10, 2012 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har ett par bose och tycke de e väldigt bra. Ang bruset så filtrar man bort det tillslut. Hade dom på planet på väg till Spanien och de blir fan tyst.
Sen är dom väldigt bekväma, men jag skulle personligen inte köpa dessa för att ha på när man glider i stan eller är på gymmet då de är lite stora för min smak.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 442
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL