January 8, 2010
OfflineHej, jag har en HP Pavilion dv7-1195 Entertainment Notebook PC som rubriken lyder. Jag har tänkt att sälja den här datorn för att få pengar till en ny stationär. Datorn är näst intill original förutom OS:et som är bytt till W7.
Datorn är i ett bra skick då jag har skonsamt använt den och tvättat mig varje gång innan användning därför att jag hatar fettiga tangentbord och det är ett h*lvete att rengöra. Har väska, alla papper, kartongen m. allt innehåll som skulle ingå i priset.
Inköpspris: Dator: 12 495:-, Väska; 495:-.
Nu till min fråga. . . Hur mycket skulle datorn + tillbehör vara värt? Jag har haft datorn i 1½ år.
MVH
Hagen
November 15, 2003
OfflineDå detta är formuläret som en fråga så säger jag att den är värd ca 4000-5000 kr inte mer, fanns på blocket för 7k men dem tar överpriser.
Självklart är win7 org och det borde höja dess värde lite.
Tror denna fråga lämpar sig mer köpguiden ? men jag är ingen admin så har inget med det att göra annars kan du lägga till att du önskar bud eller startbud.
Ps förlåt för Off topic
March 10, 2003
OfflineFlyttade till köpguiden då det inte såg ut som en Annons av din laptop.
Som de andra säger är nog priset där runt 4500 någonstans. Latptops har senaste 2 åren blit ett starkt
segment, vilket gjort att priser för hårdvara tokdumpats. Idag får man kompetenta laptops
för väldigt lite pengar. Spellaptops är fortfarande dyra, men mest för att svensson sällan köper sådana, eller
rättare sagt. Elgiganten och Onoff har inte sådana och svensson har inte blekaste vad de köper i 70% av fallen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)

Log In